Vissza. (Befejezve: 2020.08.14.-én. E nap estéjén végleg.)
Kereszténység+judaizmus+manicheizmus+ősvallásunk=kukurbiták. De kik voltak a kukurbiták?
Igaz istenek. |
|
Földanya. |
Égatya. |
Nemzetségek. |
|
Földi: Élet. |
Égi: Fény. |
Vízángy. |
Tűzfivér. |
Szélsógor. |
Holdnővér. |
Napfivér, Csillagnővérek. |
Hasonlítanak Assisi szent Ferenc Naphimnuszának
testvérelemeihez, és néhányan megemlítődnek az Álomfogó-mesékben.
Egy őskori finnugor panteon:
Öt testvér öt elemként, a Világyelővel, a
két főistentől származván. |
|
Vén
Égatya: lélekzet, nagyapák istene. (Egyiptomban Széth homokviharisten.) |
Vén
Földanya: test, nagyanyák. (Egyiptomban Ozirisz gabonaisten.) |
Felnőtt
Álomanya: isz, nagynénék. (Egyiptomban Nephthüsz védőistennő.) +Felnőtt Világügyelő: Föld és Ég fia, nagybátyák istene. (Egyiptomban Hórusz sólyomisten.) |
Felnőtt
Vízanya: vér, anyák. (Egyiptomban Ízisz anyaistennő.) |
Ifjú
Tűzanya: életerő, nénék. (Egyiptomban teremtő Ré napisten.) |
Isz: halhatatlan lélek a táltosok szerint.
Lélegzet: halandó lélek a táltosok szerint. A magyar nép finnugor
nép. Következik az ókori panteon:
Főistenek gyermekei, mint öt elem. |
|
Vén
Égatya: csillagok, lélekzet, nagyapák. |
Vén
Földanya: bőség, test, talán isz, nagyanyák. |
Felnőtt
Holdatya: idő, szerencse, apák. |
Felnőtt
Vízanya: hó, vér, anyák. |
Ifjú
Tűzanya: Nap, életerő, nénék. |
|
Felnőtt
Világügyelő: Ég és Föld fia, nagybátyák istene. |
Álomanyából
Felnőtt Sorsanya: Ég és Föld leánya, talán isz, nagynénék. |
Szittya, kínai és szibériai hatásra pedig így
alakult át a panteon a belső-ázsiai szittya vándoroknak
köszönhetően, és amely kikövetkeztethető a Komjáthy
István írta Mondák könyvéből:
Égi nemzetségi testvérek. |
Földi nemzetségi testvérek. |
||
Tűz=Ég elem. Bolygója: Mars. |
Naporcájú
Tűzkovácskirály: nappal, kohó, isz. |
Földanya: anyaság, bőség, test. |
Föld. Bolygója: Szaturnusz. |
Csillagok
Anyja: éjszaka, szállástűzhely. |
Kőszálikirály: földrengés. |
||
Hold. Bolygója: Vénusz. |
Szélkirály: állatok, vadászat, lélekzet. |
Vízanya: anyaság, hó, vér. |
Víz. Bolygója: Merkúr. |
Holdkirálynő: sors, szerencse. |
Tenger: harag. |
||
Fa=Nap. Bolygója: Jupiter. |
Világügyelő
Napkirály: emberiség, természet, ész. |
Legközelebbi nyelvrokonainknál szittya és szibériai hatásra:
Főistenektől származó hat testvér. |
|
Égatya:
isz, lélekzet. |
Halálatya:
halál. |
Holdöreg:
varázslás. |
Földanya:
test, vér. |
Napleány:
nappal, nyár. |
Tűzleány:
éjszaka. |
A Megyer törzs másik fontos panteonja a kínai hatású mellett:
Égatya. |
Földanya. |
Csillagkirály. |
Szélanya. |
Holdkirály. |
Vízanya. |
Napkirály. |
Tűzanya. |
Ez a panteon a kínai hatásúval kombinálva lett a
Kárpát-medencében az alföldi kun táltosok által, méghozzá a
keresztény korszakban. A keresztény szabályok szerint így nem
válhat el Vízángy Tűzbátytól, ezért inkább néha tüzet olt
gyilkosan. Ez azt is jelképezi, hogy az erősebb testű és
erőszakosabb természetű Tűzbátynál kegyetlenebb a lelke mélyén,
mert nő. De ez nem az alaptermészetét jelenti, csak a lelke
mélyének egyik szegletét. Egyéntől függ, hogy mennyire kegyetlenül
viselkedik ,és hányszor, akár férfi, akár nő. Jóságos nő jobb a
jóságos férfinál, gonosz nő rosszabb a gonosz férfinál.
A Boldogasszony eredetileg istennőnév volt a magyar nyelvben. Ha első istennőt jelentett a név, akkor az ő harmadik vagy egyetlen lányát Kisboldogasszonynak nevezték eleink. Ha Boldogasszony név második istennőt jelentett, akkor az első istennő neve Nagyboldogasszony volt. Ez az eltérés azért alakult ki, mert akik a második istennőt és párját tartották világteremtőknek, azok szerint az eleink szerint a levegő, a víz és a tűz vagy a Nap, a Hold és szél csupán az első istenek unokái. Tehát Szűz Máriát az első istennő lányának tartották a néphitben, akit később egyre kevesebb vidéken azonosítottak valamely természeti jelenséggel, amikor már nem tartották isteneknek ezeket a jelenségeket.
Amikor a Duna-Tisza-közi magyar területek mellé
telepített, korábban még ellenséges kunok táltosai az Árpád-ház
korában a magyar, jász és kun pogány vallásokat összehasonlították
a kabalával és a keleti kereszténység kiutált irányzataival, akkor
úgy döntöttek, hogy Máriát Boldogasszonynak nevezik, amennyiben
emberként megtestesült istennőnek tartják, Jézushoz hasonlóan. És
az unokaisteneket nem tartották isteneknek, csak tiszteletre méltó
teremtett erőknek. A népet viszont úgy tanították, hogy első
isteneknek higgyék azokat, akik a kun táltosok második isteneknek
hisznek. És így az unokaisteneket a nép hihette valódi isteneknek,
és Jézust az ő testvérüknek, önmaguk lelkét pedig gyermekistenek
testvéreinek. Így az erőszakos keresztény papok
egyistenhit-erőltetése ellenére sokáig hittek több istenben. A kun
táltosok a népre való hatás közvetlen hatást követően, meghalván,
a túlvilágról hatottak papok, táltosok és okkultisták gondolataira
Nyugattól Keletig.
MiatyánkMiatyánk, ki vagy Mennyekben,áldjon a Nap, ki a képed! Áldjon a Hold és a csillag, Szél, az időt aki hozza! Áldjon a Víz, piszkos, tiszta! Áldjon a a Tűz és világa! Áldjon a Földi Anyácska, Krisztus napkirály egyháza! Áldjon a Halál, ki bátyánk! Áldjon a szívi Igazság! Megbocsássunk vétkeseknek! Enni adjunk éheseknek! Ámen. |
A ferences rendi hangulatú Miatyánk. Ez az ima
egyszerre rokonítható az eredeti Miatyánk imával és Assisi szent
Ferenc Naphimnuszával. A Naporcájú Égisten számára kér és ad
áldásokat, és az áldjon szó hétszer hangzik el. Az eredeti
Miatyánk pedig tartalmaz hét kérést, amelyből három Isten
hatalmának kiterjedésére vonatkozó, négy pedig az emberélet
időnkénti megkönnyítésére. A ferences hangulatú Miatyánkban a hét
áldás a kabala hét szerencsevarázslatára utal, amelyek a Nap, Hold
és öt csillagszerű bolygó angyalaival együttműködő varázsigék. Az
első két versszakban a Nap, Hold, Csillag hősies fiúistenek, a
Szél, Víz, Tűz pedig anyáskodó leányistenek. A második versszakban
a Földi Anyácska az első és második istennők összevont személye,
mert a gyermek a szülő folytatása, ezért mondta magáról a
Fiúistenből emberré testesült Jézus, mintegy látható emberként az
őt nézőknek, hogy látják az Atyát, mert magára mutatott.
Ebben az imában Jézus Krisztus címe: napkirály,
az Ég orcájának királya. Az egyház pedig a Földi Anyácska egyik
teste. Ha Földanya második istennőként égi/földi teremtő, akkor
anyja égi Éganya, a Nagyboldogasszony. De itt e imában az a
lényeg, hogy első istennőként és Kisboldogasszonyként van Földi
Anyácskának nevezve. Neve Ukkó/Ukkon, azaz nagyanya, akkor is ha
Kisboldogasszony testvérének tartjuk a lelkünket. Égisten neve
Gönüz/Gonüz, ami összetéveszthető volt a szláv eredetű gonosz
szóval, így a keresztény papok lejáratták a Gonüz nevet, mert nem
tudták az Atyával vagy a Fiúval azonosítani. Boldogasszony nevet
pedig szintén nem azonosították Máriával, csak úgy tettek, mintha.
Eközben a nép azonosította.
Júdaizmus, kereszténység, manicheizmus. A
júdaizmus hisz az eredendő vétekben. A júdaizmuson alapszik a
kereszténység. A kereszténységen és más vallásokon alapszik a
manicheizmus. A manicheizmus szerint a Fényisten hadakat küldött a
támadó sötétség ellen, félsikerrel, ezért a két ősi világ között
megteremtette az eget és a földet, hogy sötétség és fény
keveredéséből embereket teremtsenek, akiknek fénye ki akar
szabadulni a sötétségükből lelki fejlődés útján. A manicheizmust
keresztény irányzatnak tartották a kukurbiták. Vessük össze a
rekonstruált szittya hitvilággal a három éggel, a földdel és az
alvilággal!
1.
ég: |
Tűz:
fényanya. |
Sárga:
napisten, Tűz fia. |
||
2.
ég: |
Vitéz:
háborúisten, Tűz fia. |
|||
3.
ég: |
Víz: földistennő, Papa felesége. |
Papa: levegőisten, Víz férje, Ürge fia. |
Ürge: csillagistennő, Tűz fia! |
Targita: ősemberisten. |
Alvilág: |
Tenger: alvilágisten, Víz testvére. |
Folytatjuk. Magyarázó mondarekonstrukció
következik, amely Innin alvilágjárásának sumer eposzára hasonlít,
de az akkád Istár-kultusz szerint, tudván, hogy e két istennő
azonos. Később alapjául szolgált a manicheus teremtésmondának.
Cselekménye így hangzik: A Fényistennő három fiát, a Napot, a
Hold-helyettesítő Háborút és a Tüzet küldte csatába a támadó káosz
ellen. Tüzet, a csillagistent elnyelte a káosznak nevezett tengeri
szörny, akit a háború kettévágott, hogy öccsét megmentse. Tűz
ekkorra már félig vízistennővé vált, és látván, hogy legidősebb
fivére nem nagyon törte magát, haragra lobbant, és elrendelte,
hogy helyette a legidősebb fivér haljon meg és támadjon fel
évente, az ő lelkének halála jelentse majd a telet a teremtendő
világban. Ürge csillagisten így a szeretet és harag istenévé,
valamint a csillagos ég istenévé vált. A kettévágott darabjaiból
keletkeztek az alvilágisten és a Földanya, akinek lelke az égben
lakik. Földanya feleségül ment a kék Levegőistenhez, lelke a az
égbe költözött. A kék Levegő Ürge fia, mert Ürge hímnős istenként
önmagát ejtette teherbe. Föld és Ég teremtették az első embert,
aki az élve vagy halva fölvétetett az égbe, és megistenült.
Ezt e 7 istent tisztelték a szittyák: Tűz, Sárga,
Vitéz, Ürge, Papa, Víz, Targita. Mert a 7-es szám istenszám és
természetszám. A nyolcadik istent, Tengert a királyi szittyák,
azaz királyi szkíták tisztelték, mert a jó istenek képesek voltak
őt táltosbeavatásban való részvételre kötelezni. Így ő kínozta meg
a táltosjelölteket, hogy tudják, milyen érzés a legnagyobb bántás.
Tenger birodalmában amúgy a betegségek által megöltek lelkei
élnek. Hogy ettől gonosszá váltak-e, arról nem volt egységes
vélemény.
És most térjünk rá a júdaizmusra és a kereszténységre, itt is teremtésmondáról lesz szó. Magyarázat a következő fejezetben.
Ez a fejezet a kibontás folytatása.
Három biblikus óriásnépcsoport, amik létezőek:
Sém fiai, sémiták, Khám fiai hamiták, Jáfet fiai, indoeurópaiak.
Sém fiai között az emberáldozó sémita punok és pun vallást
üldözvén, a hozzá hasonló normális sémita vallásokat is üldöző,
erőltetetten egyistenhívővé vált sémita zsidók, akik nemzeti
istenüket összevonták a teremtő Istennel. Hám fiai között a
sumérok és az egyiptomiak, akik a sémitákhoz hasonlóan hittek pár
északabbi jégkorszaki istenben. A jáfetiták pedig sokfele
terjeszkedtek Eurázsiában, előtte még keveredvén az uráli nyelvű
finnugorokkal. A zsidó teremtésmonda első fejezete hamita és
jáfetita eredetű, másik fejezete pedig finnugor vagy szibériai
eredetű jáfetita közvetítéssel, és zsidó tudás-fa témájú meg egyéb
kiegészítésekkel. Az első fejezetben az ember van teremtve az
állatok után két példányban, a másodikban pedig az állatok előtt
egy példányban. Később a Teremtő kettéválasztja őt férfira és
nőre. A zsidó misztika szerint Ádámnak először egy különálló párja
volt. (A két monda állatteremtési időrendi különbségét viszont nem
vették észre.) Ez a különálló pár uralkodni akart Ádám fölött.
(Igazából Ádám is fölötte.) Az első nőt így azonosították egy
asszír férfikínzó szörnyeteggel, Lilitthel. Ádámot, Évát és
Lilithet a kukurbiták Égnek és Krisztusnak, Földnek és
Boldogasszonynak, Alvilágnak és sátánnak tartották, de erről majd
később. Egyelőre arról legyen szó, hogy honnan ered a zsidó
misztika Szentháromsága, a Teremtő-Lélekzet-Szó háromság. Szó
legyen róla annak ellenére, hogy a zsidók egyik fele Jézust nem
tartotta sem népük Messiásának, sem Fiúistennek. Legyen hát szó a
szittyák egy kisebb csoportjának Thrákiában is ismert isteneiről,
akik közül az égitestistenek héttudásúak:
Szittya-thrák istenek görög neveikkel a
paleo-balkáni hitvilágból. (Angolul: Paleo-balkanic
mythology.) |
||||||
Istenek: |
világ/égitest/elem, |
nemiség |
természet, |
erőszak, |
élet, |
varázslat. |
Démétér (és többiek is görögül): |
Föld, |
test,
vér. |
||||
Zeusz: |
Ég, |
sors. |
||||
Hádész: |
Alvilág, |
halál. |
||||
Dionüszosz-Apollón: |
Nap, Tűz, |
férfi
termékenység, férfi szerelem, |
vad
növények, |
megszállottság, |
képességek. |
|
Artemisz: |
Hold, |
női
termékenység, |
növényi
ciklusok, belterjes kertészet, állatok, |
vadászat, |
szerencse. |
|
Perszephóné: |
Csillagok, Szél, |
női
szerelem |
gabona, |
háború, |
lélek, |
szó. |
Ezt a panteont csak akkor egyeztették a többségi
hétisten-panteonnal, amikor már megismerték a buddhizmust és a
kínai eredetű taoizmust. a többségi hétistenpanteon jól
megismerhető elfeledett orosz népi ruhadíszítésekből. A taoizmus
szerint az elemek átváltoznak egymássá. A buddhizmus szerinti öt
elem eltér a taoista öt elemtől, így ezek: kiterjedés, levegő,
víz, föld, tűz. A Nap-Hold-Csillag háromság szittya variánsai:
Nap-Hold-Tűz, Nap-Hold-Szél. A Nap-Hold-Tűz háromság eléggé
elterjedt volt sok ázsiai jáfetita népnél: hinduknál,
szarmatáknál, szittyáknál, alánoknál, jászoknál, perzsáknál,
kimmereknél. Akiknél biztosan elterjedt: hinduk, szittyák. A
jászok talán inkább szeles háromságban hittek, mint a thrákok, és
így hatottak a kukurbitákra. Eme háromság háromférfis türk
változata: Nap-Hold-Csillag.
Legközelebbi nyelvrokonainknál a három fivér és
három nővér hatossága így fölosztható: Nap-Hold-Tűz,
Ég-Föld-Alvilág. A Komjáthy-féle panteonban, ami szittya-kínai
hatásra alakult ki, kombinálódik a tüzes és szeles háromság: a
tüzes háromság elemháromság, a szeles háromság égitestháromság. A
tüzes háromságot égitestháromságként jól ismerték a mongolok is.
A szittya többségi hitvilág szerint a Holdat a
háborúisten helyettesíti, mert nem tűnik el az égen minden
negyedik héten. A szeles háromságban a Hold és a Szél egymás
megnyilvánulásai az éjszakai időszak és a hús-vér lélegzet miatt.
Tehát levegő és szó, gabona és vad szőlő. Egységesített
hitvilágban pedig Tengeratyával és égő Éganyával, de a magyar
égni-égbolt azonos alakú szavak szójátéka nélkül. Ezek csak
jelképesen tűz és Víz, mert jóban vannak. Gyermekeik jelképesen
gabona és szőlő, konkrétan végtelen kétnemű Életfa, a zsidó
misztikában már Ádám névrokonaként Ádám Kadmon néven,
isteni-emberi-állati-növényi létben már a világ teremtése előtt.
Ádám Kadmon a teremtő Isten teremtő Szava és Szent Lélekzete.
Szittya elképzelés szerint az isz is lélegzet, csak halhatatlan.
Ezért maradt a zsidó misztikában kizárólagosan lélekzet-képzet. A
lélek szó a magyar nyelvben lélegzet jelentésű volt, keresztény
hatásra általánosabb értelművé vált, iszre is értendővé. A
szittyák a zsidóföldi Dekapolisznak Szkitopoliszában félig görög
emberekként jól bántak a zsidó őslakókkal, a teljesen görögökkel
szemben, és hitviláguknak volt néhány közös pontja a zsidó
hitvilággal: káosz kontra teremtő, miközben a teremtő nem fia a
káosznak, mint más sémita-hamita népeknél.
Hogy a kukurbiták mindezt hogyan is értelmezték,
hamarosan következik, de előbb egy kis érdekesség:
Állítólagos albán bogumil istenek a netről
a Héttoronyból. |
||
Vízanya: élet vize. Bolygója: Merkúr? |
Napatya: kék lég. Bolygója: Jupiter. |
Tűzanya: sötét pokol. Bolygója: Mars? |
Holdnővér: tündérek földje. Bolygója: Vénusz. |
Földfivér: Ádám ikre, Jézus Krisztus. Bolygója: Szaturnusz. |
És most következzék a zsidó misztika, a bogumil teremtésmonda és a magyar ősvallás kukurbita értelmezése és egyeztetése, és ezek összevetése egy Hamvas Bélára alapozott erdélyi cikkel:
Végül, ha már szó volt a bogumilokról, most már
az ő vallásukról is szót kéne már ejteni. Ezzel válik teljessé az
értelmezés magyarázata.
A Fiútól és Boldogasszonytól származik a Nap,
Hold, csillagok, Tűz, ember-iszek. Földanyától a test, Égatyától
az isz, Vízángytól a vér, Szélsógortól a lélekzet. Isten három
személyeinek tökéletesedéséért születünk testbe, hogy kényeztetés
vagy sanyarúság ellenére ne legyünk önzők, így éljünk. Lelkünk
tökéletesíti az isteneket.
A bogumil keresztények teremtésmondája pedig így hangzik: Az
Isten látta, hogy fa nő ki a tengerből, és rajta ül a sátán.
Elhatározták, hogy megteremtik a világot. A sátán földet hozott
föl a tenger fenekéről. De szájába dugott egy kis darabot, de
kénytelen volt kiköpni, ebből lettek a hegyek. Ekkor romlott meg a
viszony.
Földanya valószínűleg a jó női istenrész
egyesülése a fölhozott földdel, de a sátán pedig a jó istennő
másik megnyilvánulása, bár nemtelen. Amit a kabbala gondolt
Boldogasszonyról: nem földanya, hanem jelképesen gabonaanya.
Gyermekei pedig Szélanya, Vízanya, Tűzanya, akik nem istenek.
Gyermekeik és férjeik: Kiterjedésapa, Földapa és Égapa, aki
hatodik elem a buddhista öt elem után. Az egyeztetett szittya
buddhista hitvilágból származnak. Oda pedig úgy kerültek, hogy a
megyer hitvilággal is egyeztetve volt a kétféle szittya hitvilág,
amikor még nem voltak türk párjaik a Szélnek, Víznek és Tűznek. A
manysi-hanti-megyer hitvilág része a többrétegű világ rétegeihez
tartozó külön világfák képzete. Ebből lett az, hogy a kabbalista
életfa gyökerét halál fájának nevezik, és az égi rétegeknek külön
életfáik vannak, amelyek láncolatát Jákob vagy Jákób létrájával
azonosították a Teremtés könyvéből. Egyébként ebben annak is
szerepe volt, hogy a világfa jelképe a sámánlétra nevű eszköz. A
szittyák azáltal is hatottak a zsidókra, hogy kínai eredetű,
megyeresen továbbfejlesztett asztrológiájuk anyai lelki hatásokat
vizsgálva működött, így a papok számára nem tűnt tiltanivaló pun
varázslásnak. Érdekességképpen még következzék egy utolsó
pogányos-keresztényi panteon, egy félpogány rózsafüzér és egy
utolsó vallásegyeztetés a pannon wicca és Márk evangéliumának
említésével.
A felvidéki Ghymes együttes istenei,
szülők, nagybáty, gyermekek: |
||
Földanya:
Föld, test. Állata: kígyó, béka. Madara: túzok, daru. |
Tengeratya:
Víz, vér. Állata: hal. Madara: kormorán. |
Ördögatya:
Alvilág. Állata: kígyó, sárkány. Madara: valószínűleg nincs. |
Napapa:
Tűz, életerő, fű, fa, szőlő. Állata: marha, Madara: sas/Sólyom. |
||
Holdanya:
Sors, szerencse, fű, fa, zöldség, gyümölcs, takarmány. Állata: Szarvas. Madara: denevér! |
||
Éganya:
Levegő, lélek, fű, fa, gabona. Harmadikként legnagyobbá lett. Állata: Ló. Madara: bagoly, daru, Galamb. |
Krisztus:
Megváltó, fű, fa, szőlő, gabona. Ég és Tenger Fia. Állata: Bárány. Madara: Galamb, Sas/Sólyom. |
Nap=Krisztus=Tenger. Hold=Ég=Föld. Éganya részben
azonos az Omega együttes Gyöngyhajú
lányával. 7 növénykategória: fű, fa, szőlő, zöldség,
gyümölcs, takarmány, gabona. Tenger név eredete: a türk Tengri név
és tengir köznév. A köznév tényleg tengert jelent, sok türk
nyelvben tengiznek mondták. Krisztus ebben a panteonban
manicheista és kabbalista hatások nélkül jelenik meg, a
legegyszerűbb néphit formájában. Éganya a lélegző túlvilág, ő a
lelkek anyja. De Ördögatya akkor sem lenne rossznak tartva, ha az
alvilág lenne a túlvilág. A finnugorok, szamojédok, thrákok és
mongolok egy része rokonszenvesnek találta az alvilág istenét, és
pogány táltosaink a kukurbitáktól eltérően nem tartották
törvénytelen hercegnemzőknek a sárkányokat. És a hat isten kapcsán
nem utolsósorban istenismertető Ghymes-alkotások: Tánc a hóban;
33; Álombálom album.
És végül következzék egy rózsafüzér nevű imafüzér és egy
evangéliumkivonat.
Talán az eredeti Jézusnak anyja, Jézusnak temploma, Jakabnak anyja sorrenddel is lehet ennek az egyedi rózsafüzérnek egyedi Üdvözlégyét imádkozni, de egyelőre erősen javasolt az új sorrend. Szent József Rózsafüzér nevű próbálkozás a hagyományos famíliákért: kattints.
Első négy fejezete pogányok megtérítéséhez kell,
utána következő három fejezet pedig a keresztények békés
elvhűségéhez a pogányokhoz viszonyuló gyűlölet vagy behódolás
helyett. Ez a legrövidebb evangélium, de nagyon logikus, és a pannon wicca
vallás hívei ezzel a keresztény irattal egyeztetik össze
újpogányságukat alapítójuknak, Remete Farkas Lászlónak a Kereszt
és valóság című könyvében a Magyar Elektronikus
Könyvtár honlapon. Ez az evangélium Máté-logikájú és
Lukács-történelmű. De nem ezekre jött rá Remete, csak megérzett
valamit belőle, és ebből már könnyű rájönni valamire. A
rövidítésekre vidd rá az egeret, hogy legyen szövegbuborék.
Szakaszok. |
7: keresztény történelem kötelmei: remény,
mérték, hit, bölcsesség, szeretet, bátorság, igazság.
(Olasz zászlósan színezett táblázat, kabbalás-tarotos
zászló.) |
||||||||
10: főtan. |
7: i.. |
Erényfajták: |
isteni, |
sarkalatos, |
isteni, |
sarkalatos, |
isteni, |
sarkalatos, |
sarkalatos. |
Vezérmotívumok: |
János, i., r., l., |
Máté, v., m., m., |
farizeusok, b., h., p., |
példabeszédek, t., b., h., |
hitetlenek, e., sz., gy., |
Heródes, zs., b., gy., |
kananeus
nő, p., i., sz.. |
||
Közönség: |
pogány, |
pogány, |
pogány, |
pogány, |
keresztény, |
keresztény, |
keresztény. |
||
Hozzáfűzés: |
bízó
könyörgés, |
apró
élvezet, |
kitérítő
p. fővétek, |
kitérítő
h. fővétek, |
kitérítő
gy. fővétek, |
gyáva
cinkosság, |
szeretetkérő
cinkosság. |
||
3: sz.. |
Vezérmotívumok: |
üldözések, r., p., gy., l., |
|
gyermekek, h., i., p., gy., |
|
családok, sz., M., p., m., sz., h., sz.. |
|
|
|
33: főváros. |
3+3 |
Kategóriák: |
Isten, |
|
emberek, |
|
csodák. |
|
|
3: h.. |
bevonulás, A., r., m., l., gy., | |
vita, zs., sz., | |
jóslat, v., h.. | |
|
||
3: r.. |
árulás, F., sz., gy., | |
halál, p., r., | |
feltámadás, t., h.. | |
|
Csodák listája, fajtája, magyarázata:
Ennyi volt a kukurbitákról és az általuk hitt vallásokról a
tudnivaló.
ÉS MÁRK-ERÉNYEK ELLENTÉTEIT ITT IS LÁSD, azaz
remény-lustaság-túlrajongás, mérték-önsanyargatás-mohóság,
bátorság-óvatlanság-gyávaság, bölcsesség-butaság-hazugság,
hit-bigottság-paráznaság, szeretet-gyűlölet-közöny,
igazság-gőg-szolgalelkűség, itt: alalalrovid. Ez
már címsorból is elérhető pár sorral lentebb. És majd
olvasható lesz máshol is összefoglalás innen kiindulva. Ide
kattints! Ez is még egyszer lentebb.
És még ez is elérhető: