A világot Az Istennek/Yotengritnek nevezett főisten
teremté az őstenger iszapjából, és négy cethal hátára fekteté. Az
égi, földi és alsó világot összekötő napos-holdas világfa lombja
tartja hét ég boltozatait, és gyökerei a hét alsó világon át a
tengerig érnek. Az égben élnek az istenek, a középső világban mi,
az alsóban a halott elődök és születendő gyermekek lelkei és a
tündérek meg a lidércek. Ez őshitünk gyakori elképzelése a
világűrt nem ismerő történelmi időkből.
Az ábrán látható kígyógyökerű, alsó ága isteni kéz, gyümölcse
emlő, mint a tejjel tápláló. Az ágak is többnyire zöldek. A felső
ágak az alsókkal együtt a szerelmi dualizmus kettőskeresztjének
elváltoztatását hozzák össze. A pogány kettőskereszt jelentés:
egység, egész, minden, mindenség. A tetejetlen fa a világfa,
tetejének látomásos ábrázolása úgy ismert törött ág. A
tetejetlenség a végtelenség jelképe. A világfa odva az alvilág
kapuja, tetején madár ül, abból hajt az életfa.Az életfa
anyaisteni és leányisteni minőség. Az ábrán az odú a hold, a madár
a nap. Más világfa-ábrázolás is létezik, többféle.
2. ábra: tulipán-életfák számítógépes variációja.
Most röviden áttekintjük az őshit irányzatait, először röviden,
de tényleg röviden átvéve az öt elem hitének, azaz
Szélkirály-irányzatnak isteneit, egy lakóhely szerinti
csoportosításban, majd egy rokonsági felosztásban.
1. táblázat: az istenek és székhelyeik. Yotengrit neve miatt a
tengervíz őselemistenének neve nem Tengerkirály, hanem csak
tenger. Táblázat kevés szöveggel.
Gyémántrét |
|||
Yotengrit, a naporcájú őstengeranya, magas ég. |
|||
Égi aranyerdő |
|||
Ünana, a napkirálylány. |
Fehérlófia, a magyarok istene. |
Napkirály, a mindent látó. |
Délibáb, a tűnemény. |
Égi ezüsterdő | |||
Babba, a holdkirálylány. |
Szélanya, az anyai örvény. |
Szélkirály, az atyai örvény. |
Holdkirály, a rontó-javító. |
Égi rézerdő | |||
Csillagok Anyja, a tűzanya. |
Csillagkirálylány, azaz tűzlány. |
Gönüz, a naporcájú égatya.
|
Hüvelykpiciny, a hajtó. |
Föld |
|||
Ukkó, a holdas homlokú földanya. |
Kőszáli király, az óriás. |
||
Víz | |||
Vízanya, a létfenntartó. |
Tenger, a vizek helytartója. |
2. táblázat: az istenek és rokonságuk. Itt családfát látunk. Öt
testvérpár van, ezek egyike Napkirály-Ünana páros, de itt a
távolabb istentestvérekkel és az emberekkel való szerelmi
kapcsolataikról van szó. Táblazat kevés szöveggel.
Yotengrit, a naporcájú őstengeranya, magas ég. + Ukkó+Gönüz. |
||
+ Tűzanya+Kőszálikirály. Csillagkirálylány, azaz tűzlány. |
+ Vízanya+Holdkiráy. Felhő. |
+
Szélanya+Szélkirály.Udag, a jégeső. |
+ Babba+Tenger. Dunatündér. |
+ Ünana+Fehérlófia. Magyor. |
+ Délibáb+Napkirály. Hüvelykpiciny. |
A jégeső volt eredetileg Szélanya fia-öccse-férje, majd
sátánalakká vált, aki Ukkó és Gönüz szeles ikerforgatagát próbálja
támadni az ő lázadó nemtelen gyerekükként. Hüvelykpiciny nem
Délibáb fia Mondák könyvében, de lehet akár az övé, mert lábujjból
születvén egyből tud mindent csinálni, és ez nem zavarná meg a
Mondák könyve lényegét, amely Hüvelykpicinyt nem népmeséink
szerint eredezteti, hanem erdei nyelvrokonaink teremtésmondájának
átírt változatában írja le származását más módon. Másik ok a
változtatásra: így rendezett a táblázat, és így van család itt is.
Nyelvrokonaink Hanti-Manysi nevei ennek felelnek meg: Hunor és
Magyor, a hunok és magyarok ősei, ikrek, urál-altájiak.
3. táblázat: a rábaközi hitvilág ismert istenei. A rábaközi
hitvilág közzététele óta ismert a Yotengrit név, középkorban
yoltenrim vagy ioltenri. Ez az irányzat az egyetlen élő és valódi
irányzat. Őseink szabadságszerető és emberbarát értékrendjét
sokkal jobban közvetíti, mint azon istenek ismerését, akiket nem
kell kiemelten imádnunk, hogy ne szennyezzük a környezetet, vagy
nem házastársaik a legnagyobb ősöknek. A részletesebb családfa és
a Teremtő alakja a hittételek ellenére olyan,amilyennek képzeled.
Yotengrit, a naporcájú őstengeranya, magas ég. + Ukkó+Gönüz. Ukkó jelenése, Ukkon ("rábaköziül" Üg-Köü-An). |
|
+ Ünana, a 3. istennővér+Fehérlófia, istenünk. |
Udag, a Teremtő lázadó gyereke. |
Udag a legprofibb gyűlöletkelő. A fajok és fajok, népek és népek,
egyének kiegészítik egymást, de bármilyen túláltalánosítással vagy
egyéb félreértéssel megutálhatják. Az emberek megosztásárt kell
minden gyilkost cigánynak nevezni és minden magyart
idegengyűlölőnek.
4. táblázat: egy harmadik elterjedt irányzata hitünknek.
Földanya. |
Istenatya. |
Vízángy. |
Tűzbáty. |
Holdnővér.. |
Szélsűv. |
Csillaghúg. |
Napfivér. |
Sűv=sógor, ángy=sógornő.
5. táblázat: Assisi szent Ferenc keresztény szerzetes lehetséges titkos második vallása.
Yotengritnek, a krisztusi szeretet Istenének jelével rokon eresztény jel. |
|
Napfivér. |
Holdnővér.. |
Napfivér részére külön himnusza van szent Ferencnek. Sellők a
ferences-rendi sírköveken+naphimnusz+Napfivér+Holdnővér:
avar-ongur-magyar-származású magyar vándorborbélyok hatása lehet,
akiknek iráni színezetűvé vált magyar vallásuk volt. A borbély
fodrász és sebész.
6. táblázat: a legrégebbi dualizmusok. Az igazi dualizmus nem
jó-rossz felek párosa, hanem jó-jó feleké.
Ukkó, a teremtő. |
Gönüz, a nemző. |
Szélanya, a vén levegő. |
Udag, a vén jégeső. |
Vízanya, az élet. |
Holdkirály, a ködös. |
Tűzanya, a csillaglány. |
Napkirály, a dicső. |
Ezek a dualizmusok némileg ellentmondtak a meséknek. Mese és
vallás teljes újraegyesítése volt az a vallási irányzat, amelyben
napistenek házastársai remek emberek, de Holdkirály fivér nem tűnt
el. (És a szélistenek olykor azonosak a holdistenekkel.) A régi és
új irányzat összeolvadásából keletkezett Napfivér Holdnővér
irányzata, amely a víz-tűz nemi dualizmus nemzetközi hitét is
magába olvasztotta. Ez az irányzat a mesei Napkirálylányt csak
naporcával ragyogó legkisebb királylánynak tarthatja tán, mint a
legkorábbi dualista irányzat is törekedhetett erre.
Napkirálylány=Tűzanyának mesei alakja. Szélanyáé a csillag!
A Holdnővér-irányzatban ismét három istennővérben hisznek, nem
négyben vagy ötben. Az irányzatok mind tovább éltek egymás
mellett, nem voltak kötelező érvényűek. A Holdnővér-irányzatban
Hold és nap csak testvérek. De a Szél és a Víz rokonaink a
házasságuk miatt. Igazán az égitestek testvéreink: Napfivér,
Holdnővér, Csillaghúgok. gy az istenek kapcsolatai sem olyan olyan
vérfertőzőek emberi gének szempontjából. Gén: olyan dolog,
vérféleség, hogy a hibbant ember egyik fajtája hordozza, ha közeli
rokonok a szülei.
Az istenek világáról majdnem eleget olvastunk. Még azt kell
tudnunk a második fejezet olvasásának megkezdése előtt, hogy Isten
az őshitben a türk nyelvek hatására vált anyai égistenből anyai
tengeristenné, az irányzatoktól függetlenül. Vallásunk irányzatai
nem voltak kötelezőek, sőt, lehetett fölvenni idegen vallást.
Az itt áttekintett négy nagy irányzat három nagy könyvhöz
kapcsolódik:
Az itt felsorolt négy irányzatnevet én fabrikáltam. Az Ukkon-irányzat közismert neve kisbetűvel: yotengrit.
Most tekintsük át az isteni rend elleni lázadókat.
Alvilági főgonoszok:
Fiaik a sárkányok/szörnyek, akik elrabolják az égitesteket vagy
őket hordozó királylányokat.
Nemtelen főgonosz:
Monyók és Udag a rossz bikák szellemi megjelenései. A bika az
alvilághoz és az esőhöz társított állat a képzeletben. Harmadik
jelképe vagy Hold, vagy Nap. A bika viselkedésének kevésbé kedvelt
mozzanata a nemtelen lelkűség: ha valakiben nem ismeri fel a
felebarátot, imádottat, akárki más jót, mert nem tiszteli a
szeretetet. Legalább két jó teremtmény szereti egymást. Ketten
vannak, mint férfi-isten és nő-isten, akik együtt teremték a
világot. Nő és férfi: két nem, legalább két egyed. Két akármilyen
teremtmény ezért nemes lelkű. De ha csak egy jó teremtmény lenne a
világon, ő lenne az egyetlen nemes lelkű teremtmény. A lélek
bukása, ha jót akar ugyan, de mégis olyan bután és dühösen vagy
felelőtlenül, hogy nem tiszteli az igazán kedves vagy igazán
felelős szeretetet.
Politikai nemesség: szabadság, egyenlőség, testvériség
jelszavának őszinte és pártatlan betartása. A pártatlanság
nemesség, a pártosság nemesség. Az egyenlőség pártossága uszítás a
szabadság és testvériség ellen, hogy az egyenlőség hangoztatói
észrevétlenül elsorvasszák az egyenlőséget a marakodó nép feje
fölött. Minden pártosságnak ez a másik két jelszó ellen. És akkor
még az egy jelszó alatti megosztottságról: vádolják egymást, hogy
hazug a jelszavuk. Ami egyébként sokszor.
De még egy fontos dologról szóljak: ha külföldi gazdag emberek
irányítják a megosztást, akkor ilyen helyzet is előállhat:
kiábrándulsz egyenlőség-pártosságból, leszel testvériség-pártos és
szabadság-utáló. Ezt a téged átváltoztató tervet itthon ingerlő
szemteenek és a szabadságot szabadosságnak vélő vagy mondó
mogorvák hajtják végre. (És még valami: nem minden gazdag zsidó,
és nem zsidó gazdag. És egyes gazdagokról írott leleplezések közé
keverednek álleleplezések, amelyek fele minden bajt minden zsidóra
ken rá. Ez is megosztás, ez is a nemtelen léleknek, nemtelen lelkű
lázadó isteneknek és embereknek műve.)
Még röviden szólok a három pártosságról a maguk javaikkal és
ellentmondásaikkal.
Ez a fejezet Petőfi Sándor A magyarok
istene című versét tartalmazza.
Félre, kislelkűek, akik mostan is még
Kételkedni tudtok a jövő felett,
Kik nem hiszitek, hogy egy erős istenség
Őrzi gondosan a magyar nemzetet!
Él az a magyarok istene, hazánkat
Átölelve tartja atyai keze;
Midőn minket annyi ellenséges század
Ostromolt vak dühhel: ő védelmeze.
Az idők, a népek éktelen viharja
Elfujt volna minket, mint egy porszemet,
De ő szent palástja szárnyát ránk takarta,
S tombolt a vihar, de csak fejünk felett.
Nézzetek belé a történet könyvébe,
Mindenütt meglátni vezérnyomdokát,
Mint a folyóvízen által a nap képe,
Áthuzódik rajta aranyhíd gyanánt.
Igy keresztüléltünk hosszu ezer évet;
Ezer évig azért tartott volna meg,
Hogy most, amidőn már elértük a révet,
Az utósó habok eltemessenek?
Ne gondoljuk ezt, ne káromoljuk őtet,
Mert káromlás, róla ilyet tenni fel,
Nem hogy egy isten, de még ember sem űzhet
Ily gunyos játékot gyermekeivel!
A magyar nemzetnek volt nagy és sok vétke,
S büntetéseit már átszenvedte ő;
De erénye is volt, és jutalmat érte
Még nem nyert... jutalma lesz majd a jövő.
Élni fogsz, hazám, mert élned kell... dicsőség
És boldogság lészen a te életed...
Véget ér már a hétköznapi vesződség,
Várd örömmel a szép derült ünnepet!
Pest, 1848. április
Az isten-sátán-fehérlófia hármas után
térjünk rá a szerelem-élet-ünnep hármasára. E fejezetben a
szerelemről esik szó.
Udvarolni szép szóval kell. Meg kell vizsgálni a szép szót,
bátorságot, könyörületességet. Piszkos legény és buzgón templomozó
legény kerülendő. Gyanús a sok templomozás, vétket vagy
gyöngeséget rejt. Szórakozásra csábítót is kerülnöd kell. A feléd
irányuló szerelmet mások előtt meg nem vallót felejtsd el.
Lányok akkor kerülendők, ha nem gyöngédek, ha idétlenek, ha
gyagyás a családjuk, anyjuk. Tiszteld a lányt, ne hülyéskedj!
Mutatkozz be családjának.
71. ábra: Lányanya: korábban szül, még nincs tizennyolc. Ahol
sok a háborús pusztítás, ott az ilyenre ferde szemmel semmilyen
volt/való hivatalos vallási parancsért nem néznek.
Lány apja baráthoz régen (és manapság is) így szólt: Ha már így
történt, vedd feleségül, vagy megöllek!
A Gergő és az álomfogókban a főgonosz egy rossz szellem által
megszállt szomorú ember, aki szeretetre vágyik, ehhez egy el nem
nyert rang lett volna az eszköz. Ez a főgonosz egy lányanya
gyermeke. Anyja őt nem szerette, őt okolta azért, mert a
környezete neheztelt rá vallási parancsra.
A gyereket vére, szülei s a tágabb környezeti élmény neveli. A
gyerek nem tulajdon, ő utód. A szülő nem tulajdon, ő előd. A
szerető nem tulajdon, ő társ. A szolga nem tulajdon, ő segítség.
Ahol szolgaság van a családban, szolgaság van a törzsekben. Ahol
szolgaság van a törzsekben, elnyomva görnyednek népek. A szolga
munkája jó esetben nem szolgaság, hanem szolgálat csupán.
A karácsony a téli napforduló ünnepe. A
nappalok eddig rövidültek, aztán ismét hosszabbodnak. A gyerekek
már a középkorban is kaptak ajándékot karácsonyra, de az akkor még
csak apró játék és csemege volt, nem nagy. Farsang a téltemetés
ünnepe. Húsvét a a természet éledésének és a szerelemnek az
ünnepe. Majális az életfa ünnepe. Mivel az életfa tud vért is
inni, ezért a boszorkányok ezt az ünnepet emberáldozó ünneppé
ették maguk számára, és örülnek, hogy egy munkáslázadás
legvéresebb leverése is ekkor történt. Ezért a majális a munkások
kárpótlásáért a munkások kiemelt ünnepe a későbbiekben, és a
levertek emlékére.
Szent Iván éjszakája a nyári napforduló ünnepe, ilyenkor volt a
tűzugrás. Halottak napja környékén tudnak legkönnyebben a
szellemek a mi világunkba, ősök, barátok, ellenségek egyaránt. A
pünkösd magyar vonatkozása a fehér ló fiának emléke volt. A Mária
ünnepek közül kettőnek magyar eredete van. Ezek pedig a
termékenységet ünneplő Gyümölcsoltó Boldogasszony és a földi
termés betakarítását ünneplő Sarlós Boldogasszony.
Az ünnepek a különbözőtörténelmi korszakokban mindig változtak. A
változások mai mozgatórugója nem az életfilozófia és ősi
hiedelmek, hanem pénz. És a pénz alakítja a mai hiedelmek több,
mint a felét is. Mai ünnepeink másik vesztesége, hogy az előadások
nézői sokszor az előadások résztvevőivé válni. De az itt felsorolt
ünnepek nagy része még ma is élvezhető, és él még a régebbi
korokban tartott ünnepek vallási és világi jelentéseinek emléke.
Mindent szabad, ami nem árt másnak. Ne árts, ne
bánts! Istápolj, segíts! A vétkek forrásai a gyávaság, fösvénység,
haszonlesés, irigység, lustaság, kevélység, gőg, konokság, közöny.
A jó úton járás magatartásformái: önmagunk és más alakok
szeretete, természetszeretet, törekvés jóra és tudásra, alkotás és
mérlegelés. És még: a nem ártani, de segíteni elve. Megbocsátás
másoknak, magadnak: nem felelősség-elengedés, de a felelősség
vállalása a megtörténtség ellazult tudomásul vételével, és a
lehetőség szerinti változásra, változtatásra törekvéssel
folytatva.
Bajbéli törvények egy valamirevaló felnőttnek, esetleg bárkinek: Harcban védjed, mented nőket és gyengéket: ellenét, sajátod, foglyodat, bajtársod. Jó a sereg, hogyha élettárs hű marad, árvák és rokkantak ellátva el vannak. Hont civil is védje, veszekvés ne legyen. Szökött gyermek harcost kivégezni nincs jog. Menekvés sorrendje: kisgyerek,nagy-, öreg; ínség szájsorrendje: utódod, ősöd, s te.
Most ejtsünk szót az öt elem hitéről és a mai élet
legveszélyesebb babonáiról, és mutassunk be pár dolgot, néhányat
bizonyítsunk is.
Víz elem réme: gyávaság. Nap elem réme: gőg. Tűz elem réme:
hatalomvágy. Föld elem réme: ridegség. Szeles Hold elem réme:
gyöngeség. Legyőzésük módjai:lélekerősítés akaraterővel,
türelmességre törekvés, könnyed elengedés, személyes érzés, komoly
tevékenység. Rém azért többféle is van, de ez az öt a legnagyobb.
Rémmel szembenézni két módon lehet. Az egyik módja, hogy
összeszeded magad, és például türelmességre törekedsz.
A másik módszer hatékonyabb és kockázatos lehet. Itt is ajánlatos
összeszedni magunkat. Ez talán inkább fiatal felnőtteknek és
idősebbeknek való módszer. Egy rémet úgy képzeljünk magunk elé,
mint egy képet, és vágjuk le a fejét, és hagyjuk eloszolni a
kivetítést. A kivetülést ne testesítsük meg még akaratlanul se,
mert akkor könnyebben szívathat minket. (A testesülés anyaga talán
életlelkünk levált darabkája. Az életlélek, más néven szusz köti
össze testünket és szellemünket a halálig.) A belső kivetítés
inkább érzett mint hirtelen látott. Külső vagy kivetítés előtt
szedjük össze magunkat, aztán kivetítés akárhova, dühödt
szembenézés vele a megfelelő módon, és egy gyors vágás. Ha nem is
hal meg végleg, az azt jelenti, hogy szolgává válik úrból.
Ijedtség esetén csak arra lehet időnk, hogy a szokásos emberi
módon összeszedjük magunkat.
Ha védeni akarjuk magunkat valami idegen vagy tőlünk jövő
testesült vagy erőtől, rakjuk keresztbe lábunkat vagy ujjainkat.
Ha kell, mondjuk azt, hogy mit csinálunk, mi a szándékunk, és
mondjuk el a varázsigét: mert egy, egyből kettő, kettő, én az egy
örök istenség része vagyok! Azaz Yotengrit része vagyok, nem
vagyok nemtelen lelkű.
Az elemek kapcsán szót ejtenék őseik csillaghitéről, amely még ha
működik is, akkor se valami kiemelkedően erős hatásokat vizsgál.
És a jellemek változhatnak. Továbbá nem árt körülbelül egy
hónappal visszaállítani a megadott elemet és állatcsillagképet. (Javítás:
két hónappal kéne előrébb vagy hátrébb számolni inkább, de
leginkább eggyel se. Ne számíts át.) Amit a
kínai naptár a víz-kígyó hónapjának nevez, az a Föld bolygó
tengelyelmozdulása miatt a fém-sárkány hónapja, aminek magyar
megfelelője a hold-sárkány. Csillaghitünk négy oszlopáról: az év
oszlopa a Nap elem bolygójának, a majdnem törpecsillagnyi
Jupiternek a mozgását követi, a hónap oszlop a Nap kalendáriumi
mozgását, a nap oszlop talán valami két-hónapos ciklusokból levont
következtetések rendszere: 60=12×5=6×10=6×2×5. Az óra oszlop a
Hold járását követi, mert minden valódi holdhónap egy-egy adott
nap más-más órájában kezdődik. Tehát az oszlopok közül három a Nap
elem szerint rendeződik. 3+1. A magyar igazság ily módon is
kifejeződhetett a régiek hitében.
Létezik önáldozás is. Jézus Krisztus régen kenyeret osztott, és
ezt mondta, ez az ő teste. A mindennapi kenyér az éhezés egyik
ellenszere. De együnk húst is, mert ha hús helyett is cukrot vagy
kenyeret eszünk, elhízunk és akár cukorbetegek is leszünk. Sok mai
betegség s gazdag emberek régi betegségeinek oka nem a hús, ettek
ők másból is túl sokat. Az önáldozás a doboló táltosoknak is
tényleges vagy jelképes tette volt.
E fejezetben utoljára egy furcsa üzenetről
essék szó, melyet először egy olyan ember ismerte meg, aki él,
ugyanakkor szerepel egy mesében ezen a honlapon.
Olyan lények üzenete, akik élő szellemek. Az élő szellemeket száz
éve űrlényekhek hisszük, az eddigi meselényalak-felvétel mellett
most ez a divatjuk. A régebbi alakváltások az állatkultuszokat
utánozták, nem pedig fordítva.
A szakaszok értelmezései:
A következő fejezetben térjünk rá e hitre rövidebben, miután már
részletesebben foglalkoztunk vele. De előbb rátérünk az általa
korábban kialakult idegen hitekre és felfogásokra. De még előbb,
ebben a fejezetben pár dolgot tisztázzunk ez üzenet kapcsán. Ha ő
istenük neve pillanatnyilag Magyarok Istene legyen őszerintük, az
csak egy hecc lehet utalva arra, hogy sugallatok révén történő
véleményvezérléssel egy hamis Magyarok Istenére vetődik
figyelmünk, hogy ezáltal túlságosan katonássá váljunk. De ez csak
buta elmélet részemről, most jöttem rá. Nemzeti istenünk a
tengrihit szerint mindenképpen ember, mert máskülönben nem lehet
hasonlatos a törzsi istenekhez.
Mivel az üzenetet az első meghallgató tette végighallgathatóvá
pár megrázóbb mondat következetes elnémításával vagy
hangtorzítással, mert elég megrázónak ítélte ennyi mondat
közzétételét,továbbadását. Megrázóan furcsa mondatok. De más nevet
is rejthet a torzítás. Mert ha előbb leírt nevet említette volna,
akkor kevesebben lennénk túl katonásak. Vagy ha mégis kimondta azt
a nevet, akkor csakis az lehet a helyzet, hogy mindenkit
összedühítenek. Túl katonás magyart más népekkel, más magyarokat
nemzeti istenünkkel, e más magyarokat a túl katonás magyarokkal
is. Nemzeti istenünk a tengrihit szerint mindenképpen ember,
mert máskülönben nem lehet hasonlatos a törzsi istenekhez.
7. táblázat: mozdítsd
az egér nyilát a képek fölé. |
||
Derékszög. |
Építőmester. |
Körző. |
Tanítvány. |
Erős ház. |
Mester. |
Az öt elem tengerhitének, a Szélkirály-irányzatnak titkos
beavatottjai voltak a keresztény bencések és ciszterciek. Ők
alapították a szabadkőművesség nevű mozgalmat a német és angol
kőművesekkel együtt. A szabadkőműves hiedelmek idővel sokat
változtak, miközben néhány helyére a gonoszság titkos társasága
befurakodott. De a szabadkőművesség alapvetően jó mozgalom, és a
Dávid-csillag is magyar és egyetemes. Általában Ég és Föld
egységének csillaga, rokona e jelnek a derékszögvonalzó és körző
együttese. E csillag egy védő jelkép, melyet a zsidók eme jelentés
miatt átvettek tőlünk. Ősmagyar eredetű örök emberi értékeit
mindvégig megőrizte: önfegyelmet, becsületet, részvétet, hitet,
tudást, önjobbítást és a szabadság hármasságát. Ez eredetileg a
lélek, szó és cselekvés szabadságának hármasa volt, amelyet
átváltoztattak a szellem, hit és politika szabadságának hármasává.
Ugyanaz másként mondva, legalábbis majdnem ugyanaz.
Az ősmagyar tengrivallás Szélkirály-irányzatának és az Iránban
hivatalos muszlim vallásnak babonamentes összeolvasztása lehet
szerintem a bahá'í hit. 11 fő tanítása van. De a legmisztikusabb
szám a 9. A 11 a küzdés és figyelmeztetés mesterszáma, alapszáma
2=1+1. De a 11 tanítás nem harcias, hanem békés, és tengriánus
szellemiségű. A 11 a világot jó istenre és rossz istenre osztás
iráni dualizmusának számából mintha a szerelmes jó istenek uráli
dualizmusának számává értelmeződött volna át.
90. ábra: a bahá'í hit jelképe. A világmindenséget jelentő életfát
és ég-föld kettősséget jelölő kettőskereszt-jelvény itt a
mindenséget arab betűkkel jelképező cifra hármaskeresztté módosul.
Az ikercsillag a vallásalapító urak jele. Ők ketten kiegészítik
egymást, mint a két szerelmes jó isten, akiket együtt-forgás
szélörvényei, vagy a Nap és Hold jelképez. A szél a Vénusz
szerelemcsillagjelének helyettesítőjeként forgó csillaggal
vagy örvénnyel jelképeztetik tengrihitünkben. (Két jó dolog
dualizmust sokszor alkot.)
A bahá'í mozgalmat érték vádak Iránban, de bizonyítani nem tudták
a vádakat. Egyébként mindenki azt gondol, amit akar. Itt röviden
olvasható a történetük: http://lexikon.katolikus.hu/B/bahái
vallás.html.
Szó esett néhány bahá'í számról. Most essék szó magyar számokról
8. táblázat: számok.
Rekonstruált magyar számmisztika sok lehetséges tévedéssel. |
||||
Szám: |
Jelentése. |
Mesterszáma. |
Mesterszám jelentése. |
Alapszáma. |
1: |
Egység. |
11: |
Küzdelem, veszély. |
2. |
2: |
Kétely. |
22: |
Vakhit. |
4. |
3: |
Család. |
33: |
Megismerés |
6. |
4: |
Haladás. |
44: |
Részvét. |
8. |
5: |
Közép, védelem. |
55: |
Szélsőség, zaklatottság. |
10. |
6: |
Szerelem. |
66: |
Hitegetés? |
12. |
7: |
Próba. |
77: |
Önnevelés. |
14. |
8: |
Végtelen. |
88: |
Vég, új kezdet. |
16. |
9: |
Ég. |
99: |
Nap, Hold, Vénusz együtt. |
18. |
A számok után térjünk őshitünk Szélanya-irányzatára. A
Szélanya-iráyatból származnak az uráli vallások magvai és a
királyi szittyák vallásai: Jogarhordozók népe mint királyi
szittyák, uralisztika legújabb őshaza-elméletei Wikipédián, http://www.michelangelo.cn/.
Tehát Erdélytől az Urálig terjedő széles pusztán alakult ki e hit
az uráli népek és szittyák (szkíták) szétválása előtt. Haragvó
Szélanya, Vízanya és Tűzanya együvé olvadva Argimpasza istennő.
Ideg és Hold együvé olvadva szittya hadisten. Az uráli
mitológiákra jellemző az elemek és idő isteneinek, és ez istenek
anyáinak kultusza. A Hold nem gonosz ellensége a Napnak. Az egy
kéz csak fél kéz.
És most térjünk vissza a Szélkirály-irányzat tárgyalásához, és ismerjük meg Tűzkovácskirályt, vagyis azt a bizonyos Hadak Urát. Tűzkovácskirály a neve Gönüznek, azaz Göncölnek a Mondák könyvében, mert az ég azonos a tűz elemmel ez irányzatban.
Öreg Puszta áldoz lovat Földanyának,
s Vízanyának, s minden fontosabb Királynak.
Tűzkovács Király az Aranyos Szegletből
jött, a Zöldszakállú Tengernek földjéről.
Azt mondta, nem bírja sokáig az földet
Lúdvérctől menteni, kardot azért küldend.
Ezt a szép ős földet a puszták szélében
Lúdvérc karmaitól meg kell, hogy védjétek!
Ezt a földet tehát visszafoglalás szándéka nélkül foglaltuk el, nem emlékezve félig itteni eredetünkre. A német nagyurakat kellett kiűzni innen. Népírtás nem volt, a testvérnek számító és idegennek számító korábbi lakók mind túlélték a honfoglalást, bár a csaták utólag színesen lettek elmesélve a kései nagyuraknak. Lúdvérces emberek és lények tehát továbbra sem jönnek e lények ősapáival, ha tudunk élni pár alaptételnek köszönhetően.
9. táblázat: a dualista irányzatok összefoglalása.
Irányzat neve: |
Istenei. |
Szélanya-irányzat: |
Yotengrit éganya: kortalan. Ukkó és Gönüz: Yotengrit személyei, kortalanok. Szélanya és Ideg: öregek. Vízanya és Holdkirály: fiatalok. Tűzanya és Napkirály: nagyon fiatalok. Fehérlófia: középkorú. |
Kapcsolatai:
Uráli népek, királyi szittyák.
|
|
Őselemei:
Föld, Szél, Víz, Tűz.
|
|
Bolygóistenei: Nap, Hold, Vénusz. |
|
Szélkirály-irányzat: | Yotengrit tengeranya és éganya: kortalan. Ukkó és Gönüz: Yotengrit személyei, kortalanok. Csillagok Anyja és Kőszáli Király: kortalan és öregedő. Vízanya és Szélkirály: kortalan és fiatal. Babba és Tenger: fiatal és öregedő. Délibáb és Napkirály: nagyon fiatalok. Ünana és Fehérlófia: nagyon fiatal és középkorú. |
Kapcsolatai: Kína, szabadkőművesség. |
|
Őselemei: Víz, Nap, Tűz, Föld, Hold. |
|
Bolygóistenei: Nap, Hold, Szél. |
|
Holdnővér-irányzat: | Yotengrit éganya: kortalan. Ukkó és Gönüz: Yotengrit személyei, kortalanok. Víz és Tűz: öregek/kortalanok. Hold és Szél: fiatalok. Csillagok és Nap: nagyon fiatalok. Fehérlófia: középkorú. |
Kapcsolatai: Környező népek, ferencesek. |
|
Őselemei: Föld, Ég, Tűz, Víz. |
|
Bolygóistenei: Nap, Hold, Csillagok, Szél. |
|
Ukkon-irányzat: | Yotengrit tengeranya és éganya: kortalan. Ukkó és Gönüz: Yotengrit személyei, fiatalok. Ukkon: Ukkó testesülése, nagyon fiatal. Tüne és Tunár: nagyon fiatalok. Hold és Nap? Nagyon fiatalok. Ünana és Fehérlófia: nagyon fiatal és középkorú. |
Kapcsolatai: Kína, Nyugat-Európa. |
|
Őselemei: Föld, Ég, Tűz, Víz. |
|
Bolygóistenei: Nap, Hold, Vénusz. |
10. táblázat: a három magyar szín értelmezése, valamint shitünk
irányzatainak közös életfelfogása.
SZĺN: |
Jelentés. |
Jelszó. |
Szabály. |
Testrész. |
Boldogító. |
PIROS: |
Ég. |
Szabadság. |
Szabad,
ami nem árt másnak. |
Szabadlélek. |
Értelem
boldogulása. |
FEHÉR: |
Életfa. |
Egyenlőség. |
Tilos
ártani. |
Lélegzet. |
Szeretet
érzése. |
ZÖLD: |
Föld. |
Testvériség. |
Kell
segíteni. |
Hús. |
Természetes étel. |
Nostradamus: X./96. vers:
A tengerek nevének vallása lesz győztes
Adaluncatif fiának szektája felett:
A makacs és gyászolt szekta félni fog ettől
a két Álef betűtől sérült férfitől.
Egyik hülye csoport minden zsidót utál, másik minden arabot. Mindkettejük ábécéje Áleffel kezdődik. Utálóik egymásra lőnek, aztán ki kell békülniük hogy éljenek túl és jobban, és rájönnek, hogy félreismert embercsoportok abnormális kevés tagjai nem túl bátrak, csak merésznek látszó gyávák.
Vége.
Angol fordítások 30-60 éves olvasmánymutogatóknak, akik ha betegek, akkor kuruzslók balekjai az interneten, mert megunták a goromba kórházi orvost: önkéntes munka 1., önkéntes munka 2..