Ég Anyácska
Vissza.
Hetedhét ösvény
A valaha BÜÜN-nek nevezett vallás tanainak vázlata, hittételeinek
49 pontja. Máté Imre által. 28., 33. és 34. ösvények kék
megjegyzései meg tőlem.
Kezdetben volt az őserő, melyet őseink megszemélyesítettek, és
YOTENGRIT-nek neveztek .Yotengrit Ős-végtelen-tengert, első
istenséget jelent az ó-altáji Tengri=Isten szóból képeztetve.
YOTENGRIT magában foglalja a világegyetem összerejét, jót és
rosszat egyaránt.
- Őseink hitében az Ősenergia a "kezdet előtt" passzív
nyugalomban volt. Az első moccanás -melyet teremtésmondák
színesen előadnak- jelentette az idők kezdetét, egyben Isten
eszmélését, az intelligencia születését is. A szellemanyag a
mennyiséghez minőséget kapott.
- YOTENGRIT, az osztatlan istenség saját szellemanyagából
teremtetett szellemlényeket, és szilárddá sűrített
szellemanyagából teremtett "világokat". Lelkes életet még sem
tudott teremteni, és az univerzum, a világegyetem sem volt
stabil, mert egyrészt hiányzott belőle a kiegyensúlyozó erő,
másrészt a negatív, romló erők még az istenségben voltak.
- A "lelkes teremtéshez" szükség volt az "egyre javuló
minőségre", mai szóval szelektív evolúcióra, a kétnemű
szaporodásra. A kétnemű szaporodáshoz pedig szükség van az
értelem mellé az érzelemre is. Ehhez az istenségnek meg kellett
válni a benne lévő negatív erőktől.
- Az istenség kivetette, száműzte magából a rosszat, mindent,
ami megakadályozhatná a folyamatos és egyre tökéletesedő
megtestesülést. Őseink hitében, mivel minden Isten
szellemanyagából van, a teremtés, az evolúció az istenség
permanens testet öltése.
- "Maradék kétharmadból" a megtisztult istenség megteremtette a
férfi-istent, ő maga meg isten-asszonnyá szineváltozott.
- A dualitás alapja a nősténység és hímség egyensúlya -a
biológiai praktikáktól a filozófiai szublimátig.
- A sötét erők nem részei a dualitásnak. Őseink hitében a
rosszra nincs szükség ahhoz, hogy a jót jónak érzékeljük
- Őseink a nő-istent UKKÓ-nak a férfi-istent GÖNÜZ-nek nevezték,
" Ős-földanyának" , illetve "szellem-égnek". Ők EGYÜTT az
"Öreg-isten" az új-isten, ó-altáji nevén TENGRI.
- Az istenségben két személy van, egy nőnemű meg egy hím nemű.
Materiálisan és filozófiailag is. Ők a világörvény, az egymást
stabilizáló ikerörvény mozgatóerői.
- Az Udag-nak ,majd ÁRMÁN-nak nevezett nevezett "isten
Ellensége", más néven SÁTÁN, kívül van a világörvényen. Nem
feltétele a létnek a fejlődésnek. Kívülálló, ellenséges, rontó,
fékező erő. Teológiailag ő a rosszra csábító.
- Udag eredetileg azon szellemek egyike, akit még az osztatlan
őserő és intelligencia, Yotengrit teremtetett szétosztással.
Ezért nemtlen. UDAG magához ragadta a jóvá tisztuló istenség
kivetett szellemanyagát (negatív minőségű kvantumjait), és
hatalmas ártó erővé tekeredett. Ám mivel YOTENGRIT teremtménye ,
van benne jó minőség is Ez a az oka hogy ritka az a rossz ,
melyben valami jó ne lenne. UDAG vagy ÁRMÁN nem tökéletes a
rosszban, de a teremtő istenek sem a jóban.
- Őseink BÜÜN-nek nevezett vallása hittételként hirdeti, hogy a
szellemanyag, melynek mennyisége (kvantuma) és minősége (
kvalitása) van. A szellem-kvantum hittétel értelmében a szellem
osztható, kivonható, összeadható, és minősége rontható, illetve
javítható.
- Mivel minden Isten szellemanyagából van, az ember is végső
soron istenség része, ezért tud alkotni, teremteni. "Istent" is
lehet teremteni, ha megfelelő minőségű és mennyiségű erőt (
szellemanyagot) tud az egyén "nyalábba rendezni" vagy egy
közösség "összegyalulni", mai szóval koordinálni.
- Az Isten szó szellem-eget jelent eredetileg, de égi szellem
értelemben is használták. Őseinknél az isten a mai szóhasználat
szentjét is jelentette. Megkülönböztetnek ezért öreg istent és
kisisteneket.
- A népek, nemzetek védőszellemét is istennek nevezték. Ilyen a
Magyarok Istene.
- A Magyarok Istene eleven Isten. Őseink saját
szellemmennyiségükből erősítették istenné egy kiváló hős-őst . Ő
a közös eszmeiség kompenzálója és visszavetítője az egyének,
valamint a közösségre.
- Ha egy nép egy másik nép istenét (védőszellemét) elismeri
mindenható urának, istenének, az aláveteti magát annak a másik
népnek.
- A magyarságnak két oltalmazója van: a Magyarok istene, aki
velünk és érettünk hadakozik, és Boldogasszony anyánk ,aki UKKÓ
a homlokán Holddal ékes, világot átölelő istenasszony
szellemanyagából lépett emberközelbe, oltalmazónkul. Ha MÁ ősünk
szelleméből nőtt istenünk, a magyarok istene éles szablyánk,
sebes nyilunk, akkor Boldogasszony anyánk védő pajzsunk.
- Oltalmazóink, csak akkor oltalmaznak minket, ha bízunk bennük
és összetartunk. Ne áskálódj, ne irigykedj! Örülj mások
boldogságának, szerencséjének, sikerének! Még jobban ha
nemzetbélid, annál is jobban, ha ösmerősöd, atyádfia. Boldog
sikeres emberek közt jobb élni, mint nyomottak és nyomorultak
közt. Igazodj a náladnál eszesebbhez, két épkézláb véleményt
pedig jobb egyeztetni! Ez az egyetértés, nem a lefele igazodás.
- Nő meg férfi, nőstény meg hím együtt egy egész. Amikor azt
mondjuk: Egy egyből kettő, kettő meg egy emlékezünk hogy egy
volt az istenség , aztán nővé meg férfivá szineváltozott. Ők
egyesültek, s lőn az egyesülésükből megint egy új láncszem. S ez
így megy tovább. Az ős-sejtést a nő viszi tovább, ő a tűzhely
királynője.
- A családban nincsen egyed uralkodó. A jó családban egyetértés
van. Amilyen a család olyan a társadalom. A zsarnokság már a
családban kezdődik.
- A nő teste szent. Akit beenged, az beengedtetett, akit kizár
az kizáratott.
- A kéj isteni eredetű. A szeretkezés ténye sohasem vétek, a
mikéntje már lehet az. Mint mindenben: mindent szabad ami
nem árt másnak. A szeretkezést a szeretet varázsolja szerelemmé.
- MINDENT SZABAD AMI NEM ÁRT MÁSNAK. A MÁS nem csak embertársad
, hanem az egész természet. Szent könyveinkben írva vagyon, mire
ügyelj, hogy még véletlenül se vétkezz.
- Alapvető hittétel: Ápold Lelkedet, gyarapítsd szellemedet,
hogy halálodig megvilágosulj és kiteljesedj! Ne árts, ne
bánts, istápolj segíts!
- A halál nem az élet ellentéte, hanem a születésé. Két kapu: az
egyiken belépünk a földi életbe a másikon ki, de nem mindegy
hová, milyen állapotba. Ezért csiszolódj tudásodban meg
érzelemben! Mert kollektív megváltás nincs. Saját belsőd
lépcsőfokain juthatsz csak el az üdvözüléshez. Cselekedj jót!
Szívleld meg a javallatokat, tiltásokat!
- Ne irtsál állatot növényt írmagostul! Ne mérgezz vizeket! Ne
halássz ne vadássz szórakozásból, mert fű, fa, állat mind
testvéreid! Lelkük van, szellemük van, részük van e világból.
Tiszteld az Állatősőket (Totem), akikből véttettél, s leginkább
a lovat, mert ló híján benyelt volna a sivatag meg a hó!
- Tartsd meg a BAJ háború törvényeit! Ölj ha elkerülhetetlen, de
ne gyilkolj, ne hurcold el megvert ellenséged családját, ne
erőszakoskodj nőivel!
- Harcban védjed, mentsed
Nőket és gyengéket:
ellenét, sajátod,
foglyodat, bajtársod.
- Jó a sereg, hogyha
élettárs hű marad,
árvák és rokkantak
ellátva el vannak.
- Hont civil is védje,
veszekvés ne legyyen.
Szökött gyermek harcost
Végezni ki nincs jog.
Evakuálás rendje:
- fiatal nők és kisgyerekek,
- nők és gyerekek,
- öregek,
- hadban járatos férfiak.
Ínségben étkezés rendje:
- gyerekek
- betegek és sérültek,
- öregek
- nők
- férfiak
(Jegyzetek a Yotengrit-könyvek nyomán.
E honlap
szerkesztője.)
- Aki mást kihasznál embert eszik részekben. Ne tarts
rabszolgát, és böcsüld meg emberségében cselédedet!
- Munkáltatás és munka mai fogalomkörbe illesztve tőke és
munkaerő nem ellentétes, ellenséges erők, hanem együtt alkotják
a produktivitást. Nem ők állnak szemben, hanem kettőjükkel áll
szemben a parazitizmus, koronként más-más megjelenési formáiban.
Ma például mint bürokrácia bankokrácia másfelől a túltermelhető
szociális hálózat.
- Mindent szabad ami nem árt másnak. Az hogy ki mit eszik,
iszik, milyen élvezeti cikkel él, hogyan szeretkezik, miként
tervezi családját, az az ő saját ügye. Semmiképpen nem az
államé.
- A nő, akár feleség, akár nem, szül ha akar, nem szül ha nem
akar. Teste lelke saját tulajdona.
- Jó úton járni nem csak saját üdvösségünk érdekében fontos,
hanem mert az istenségeknek is fontos, hogy az isteni
szellemanyag el ne kárhozzék (kárba ne vesszék) azáltal, hogy a
rontószellemeket (akit Őseink Ármánnak neveztek) gyarapítja. Nem
mindenki igazodik el azon hogy mi a jó mi a rossz. Nekik
útmutatásra van szükségük. Eza papság föladata.
Röviden a
táltosok szerint: Jó ami használ, rossz ami árt. Ami nem
árt, nem használ, se nem rossz, se nem jó.
Tehát a jó
egy szubjektív dolog, de van itt még valami: gyűlölet és
felelőtlenség nem jók. (Jegyzetek a Yotengrit-könyvek nyomán.
E honlap szerkesztője.)
- Egyházra papságra azért van szükség, hogy értelmezze, tanítsa
az igéket, meg azért, hogy a mindenkori világi hatalom ellenőre
legyen.
Ehelyett
szokása egy csomó egyháznak ellenőrizni, hogy van-e zsebében
egy csomó zsozsó. (E honlap szerkesztője.)
- Aki kormányoz, irányít, az ne fölülről tiporjon lefele hanem
elöl járjon, az emberi böcsület és tudás példaképeként.
- "Ne imádkozz látványosan!" – így taníták a nagy
bácsák. A mi hitünk szerint az istenek nem várnak feudális
típusú hódolatot, talpnyalást. Ők nem zsarnokok, hanem
őseink. Ha fohászt sóhajtsz bajodban, enyhületet küldenek
lelkedbe. Hívd ezért UKKÓ nevét vízzel öntve,
csorgatva, meg gabonát. Hívd ezért GÖNÜZ nevét tűzáldozattal,
füstáldozattal. Hívd BOLDOGASSZONY nevét gyertyalánggal. Hívd a
MAGYAROK ISTENÉT öt égtáj felé zengő dobszóval. Az isten-párt,
UKKÓ-t meg GÖNÜZ-t köszöntsd napkeletkor "káttással" (hosszan
elnyújtott, kiáltó dallam). Ugyanígy, ha a Hold mélyen, az ég
alján vitorlázik.
- "Isten nevét hiába ne vegyed!" - így tanítják. A
szellemeket se háborgasd hiába, mutatványként ne idézz
szellemet!
- Szórakozásból ne "utazz", ne szállj ki testedből, mert pórul
járhatsz!
- Ne ronts, ne átkozz füttyre! Ne is kívánj rosszat! Csak az
irigy embert büntesd, mert az rohasztó féreg a
társadalomban.
- Ha orvos vagy, természetgyógyász, vagy ilyesféle, pénzt
kérhetsz a betegedtől, mert ez a szakmád, ebből élsz. Ám ha
táltos vagy, aki a szellemek erejével gyógyít, vagy istenre,
szellemekre hivatkozik, nem kérhetsz fizetséget. Csak
elfogadhatsz a jómódútól. A szegénytől el se fogadj semmit!
- Ha isten fölvitte a dolgodat, ne tagadd meg, ne feledd el
barátaidat! Házastársadat, szeretődet még annyira se! Ők nem
lépcsőfokok, hogy rajtuk lépkedj fölfelé!
- Bocsáss meg a vétkezőnek! Annak is, ki visszaélt hatalmával,
de ne jutalmazd meg!
- Tanuld meg megkülönböztetni ellenfelet az ellenségtől!
- Bármit is hirdetsz, ne hivatkozz Isten akaratára, mert az
istenkáromlás. Te nem tudhatod, Isten mit akar.
- Az ősök hitéhez visszatérni nem azt jelenti, hogy múltunkból
kiiktatunk egy évezredet. Összhangba kell hoznunk a jelen korral
az elmúlt korokból mindent, ami érték, ami előbbre visz.
- Leginkább attól óvakodjunk, hogy őseink rugalmas
teológiáját, etikáját és bölcseletét megmerevítsük vagy
elferdítsük. Ennek okáért ügyelnünk kell arra, hogy
Boldogasszony Anyánk Egyházának irányításában, képviseletében
nők méltó számban és módon jelen legyenek.
- A TAN a lényeg, nem a nevek. Istent nevezték így,
nevezték úgy, de Istennek nincsen neve. Az ISTEN nem név,
hanem fogalom. Nevezzük tehát Istent Istennek!
- HÉT JAVALLAT:
- Legyen tartásod, melyért kiállsz!
- Oltalmazd az oltalmad alá futót!
- Szeresd és kíméld az ég minden teremtményét, a vágnivaló
barmot, az elejtendő vadat is!
- Legyenek ünnepnapjaid, melyeken istenekre és ősökre
emlékszel, meg magadba szállsz elmélkedni a világ folyásán.
- Ne vidd magaddal sírba tudományod.
- Gondod legyen házad népére, atyafiságodra, minden KÖZ-re
melynek tagja vagy.
- Törekedj békére!
- KILENC TILALOM:
- Ne gyilkolj
- Ne gyújtogass!
- Ne erőszakoskodj!
- Ne hazudj!
- Ne szeretkezz haszonlesésből!
- Ne vendégeskedj hívatlanul!
- Ne vess ellenkezést szeretők, házastársak közé se hazug
szóval se bajt keverő igazmondással!
- Ne kívánd és el ne fogadd zálogul, fizetségül, felebarátod
házastársát, szeretőjét, gyerekét, igavonó barmát,
fegyverét, hajlékát, létszűke földjét!
- Ne sanyargasd a kényedre kerültet!