Vissza. Törihez vissza. Kezdjük Mátéval, majd folytassuk a rövidsége és egyszerűsége miatt oly népszerű Márkkal.
Hit, fej, tételek;
szeretet, mell, misszió; remény, has, intelmek; hit, fej,
feltámadás. Ezek a 4×7 fejezet hit, szeretet, remény és hit
témájú ciklusai. |
||||||
Egyház: Jézus és a
többiek. |
Történelem:
keresztény erkölcs. |
3 a 7-ben: szeretet,
remény, hit. Hit, remény, szeretet. Sorok: h-sz-r-h. |
||||
Jézus L. sz., |
keresztények H.
gy., |
megtérés L. gy., | kísértés b. h., | szeretet h. m. s. v. é. v. t. L. v.
v. e.
bbisz., |
remény m. á. k.
t. szimr., |
hit d. e. b. f. k. k. k. k. h. h. v. gy. gy. ú. íhkihhb.; |
mindenkié h. h. v. á. e., | szükség r. e. b. v. M. m. b. a. a. l., | küldetés é.
gy. g.
k. b.
f. k.
k. b., |
igazság gy. f., v. A.-i., |
irgalom gy.
k. L.
e. j.
cs. sz., |
hitetlenség a. cs. m. k. k. k. k. h. é. h., | megmentő H.
h. h.
v. v.
r.; |
gyógyító J. e. h. f. p. m. é., | hithűség 1.
j. k.
é., v., |
feltárás m.
2., |
kicsiség r.
i. k. gy.
v. b., |
család v. gy. u. k. sz., | felfogadás r.
m. 3. u.-sz. r., |
bevonulás m.
sz. gy. f. h.; |
vita Sz. a. D. sz.-f., | feddés m. e., |
vég, |
ítélet sz. a., |
árulás 4. m. sz., |
halál f.
r., |
feltámadás f.
h.. |
1. év: 3-11. 2. év: 12-13. 3. év: 14-21. Fő egységek: 5-7., 18-20. Ebben az evangéliumban a fejezetek utolsó mondatait vagy mondatfüzéreit össze kell vetni a fejezet témájával, és a benne lévő kisebb részeket a többi fejezet kisebb részeivel. Ez pap dolga. Az első ciklus a helyes viselkedésről szól, a második a hittérítés módszerét mutatja be, a harmadik a mindennapok túléléséhez és a szép elvek bátor megvédéséhez nyújt érzelmi és hitbéli segítséget, a negyedik ciklus Jézus harcának, szenvedésének és feltámadásának állít emléket. 2.-4. szakaszok: szeretet, remény, hit, mint az 5.-7. fejezetek sorrendje.
Az első hit-ciklus az egyházról szól, a másik hit-ciklus a tanúbizonyságról. A hittérítő szeretet-ciklus és a biztató remény-ciklus gazdagok jelképekben. A hit-ciklusokban nem halmozódnak annyira a jelképek, de az eslő hitciklus megemlíti eme evangélium alapvető jelképeit, és olyan rejtett isteni utalásokat tesz a Yotengrit-kötetekre, Órigenész írásaira és a gnosztikus Szóphia-mítoszra, amely utalásoknak nagyobbik fele még Máté evangélistától is rejtve volt. Ezek a rejtve utalt dolgok sokszor szemben álltak a rájuk túlságosan gyanakvó hivatalos kereszténységgel.
Tehát az alapvető szimbólumok, amik sok mindent
jelképezhetnek: szűz, gyermek, gyümölcs, hal, öncsonkítás, kincs,
szikla, ház, vihar. Az első 7 fejezet 9 alapvető jelképe után
pedig a 9. fejezetben pedig megalapozódik az esküvő és temetés,
bor és búza, férfi vér és női vér szimbolikája. E kettő rész
között pedig a 8. fejezetben a halottak, mint jelképek
szerepelnek. 8: a végtelenség száma. Halál: vég. 9=3×3. 7.
fejezetben 3 olyan jelkép, amik ott vannak először: szikla, ház,
vihar. Jelképcsoportok: szűz, gyermek, ház, kőszikla, vihar;
valamint gyümölcs, hal, öncsonkítás, kincs; azaz egyházközösségre
és lelki fejlődésre utaló csoportok.
ERÉNYEK,
BOLDOGMONDÁSOK, ISTENI SZEMÉLYEK. |
|||
STÜSZI: Jupiter: mértékösztön: mérték: Atya nevében. Ellentéte: torkosság: ne lopj: szépség/csúfság. Boldog, ha lemondó: Szentlélek nevében. |
REDING: Nap: életösztön: igazság: Atya nevében. Ellentéte: irigység: ne rágalmazz: utód/kihalás. Boldog, ha irgalmas: Gönüz nevében. |
GESZLER: Mars: szerelemösztön: szeretet: Mária nevében. Ellentéte: fösvénység: ne harácsolj: vagyon/szegénység. Boldog, ha szelíd: Ukkó nevében. |
KUONI: Merkúr: bontóösztön: bölcsesség: Mária nevében. Ellentéte: harag: ne gyilkolj: hatalom/bukás. Boldog, ha kíváncsi: Ukkó nevében. |
RUDENC: Föld: érdemösztön: remény: Jézus nevében. Ellentéte: bujaság: ne hűtlenkedj: frigy/válás. Boldog, ha vigasztalva: Szentlélek nevében. |
FÜRST: Szaturnusz: barátságösztön: bátorság: Jézus nevében. Ellentéte: lustaság: pihenjél szombaton: béke/háború. Boldog, ha vértanú: Dionüszosz nevében. |
TELL: Vénusz: szerepösztön: alázat: Mária nevében. Ellentéte: szolgalelkűség: tiszteld szüleidet: élet/halál. Boldog, ha békülő: Dionüszosz nevében. |
HARRAS: Hold: lélekösztön: hit: Mária nevében. Ellentéte: kevélység: ne bálványozz: bölcsesség/butaság. Boldog, ha tiszta: Gönüz nevében. |
Az eredeti kabbalisztikus szerencsekérésekkel, mint utód, vagyon, nem sikerült teljesen egyeztetni az erények, vétkek, parancsok rendszerét. A szolgalelkűség olyan hogy saját kicsiség nem tisztelve, de agyontisztelt nagyság se teljesen, mert sokszor hálátlan, de ez a neheztelés nem tudatosul, de más kicsik ellen fordulhat tiszteletlenül és kegyetlenül. (Nagy: előző mondatban főnököt is jelenthet, a kicsi pedig szófogadót is, parancsteljesítőt is.) A lustaság pedig nem rendes pihenés, hanem állandó, ezért ellentéte a szorgalmas cselekvésnek és bátor cselekvésnek. Hozzáfűzés: a Paskievics-tarokk talán nem tartalmazza a tízparancsolat második szakaszának hét parancsát, vagy tényleg másként állítja szembe a vétkeket az erényekkel. És eme tarokkban a fösvénységet az egykézés is jelképezheti, hogy nagy vagyont csak egy gyerek örökölhet, hogy ne váljon szét kisebb vagyonokra, és ezért csak egy gyerek vállalva.
Tehát a hegyi beszédi boldogmondások
felosztásához hasonlóan az Atya az ég, az Anya a természet és a
Fiú a víz. Milyen szép véletlen egybeesés. És székelyesen
Ukkó=Babba, Gönüz=Ég, Jézus=Világügyelő.
Ezután következzék Márk evangéliumának jósló
táblázata.
JAVÍTOTT
TÁBLÁZAT. Eme táblázat a negyedik
e lapon. |
|||||||
Vándorlás: |
Isteni erény. |
Sarkalatos erény. |
Isteni erény. |
Sarkalatos erény. |
Isteni erény. |
Sarkalatos erény. |
Sarkalatos erény. |
Remény: János: jó ember. Bujaság: ezoterista: Ne hűtlenkedj! Hitben: Jézus: örömhír. Bemerítés: bérmálással is. Merkúr: eszes. Betegért: lemondás. |
Mérték: Máté: rossz ember. Torkosság: püspök: Ne lopj! Hitben: bor: menyegző. Megváltás: házasság. Vénusz: bájos. Bénáért: vigasz. |
Hit: farizeusok: bigott emberek. Kevélység: tudós: Tiszteld szüleidet! Hitben: Lélek: fogantatás. Gyermek: Oltáriszentség. Szaturnusz: példás. Félkezűért: szelídség. |
Bölcsesség: titok: keresztény tudás. Harag: inkvizítor: Ne gyilkolj! Hitben: Atya: lélektükör. Papság: egyházi rend. Nap: szigorú. Kérdőnek: tanács. (Tükör, tanács: növények értése.) |
Szeretet: hitetlenek: ellenséges emberek. Fösvénység: tőkés: Ne harácsolj/zsarolj! Hitben: vér: tisztaság. Megtisztítás: betegek kenete. Jupiter: figyelmes. Zaklatottért: irgalom. |
Bátorság: Heródes: zsidó ember. Restség: megalkuvó: Pihenj szombaton! Hitben: ember: felelősség. Próbakiállás: tűzkeresztség. Szaturnusz: példás. Itt Mars: aki erős. Fogolyért: szív. |
Igazság: kananeus: pogány ember. Irigység: komcsi: Ne rágalmazz! Hitben: Mária: vétekmegbánásért. Hold: gondoskodó. Süketért: béke. |
|
Istenségek. |
Hitviták. |
Biztatások. |
|||||
Remény: vértanú. Parancs: ne térj ki! Istenek. Vakért: tanúság. |
Hit: gyermek. Parancs: ne káromolj! Inkvizíció. Rázkódóért: ima. |
Szeretet: család. Parancs: ne bálványozz! Gondoskodás. Gyerekért: kézrátét. |
|||||
Jeruzsálem: |
Remény: bevonulás. Atya. |
Szeretet: vita. Zsidók. |
Hit: világvége. Jóslat. |
||||
Szeretet: árulás. Jézus. |
Remény: halál. Pogányok. |
Hit: feltámadás. Tanúbizonyság. |
A 7 erénynek 7 isteni lelke van, ki-belélegezve Szülőisten szemein, fülein, orrlyukain és száján keresztül. A dőlt betűs táblázatcellák keresztalakzatban állnak, amelnek közepén a szeretet erény olvasható, és amelynek oszlopában olvasható fentről lefelé, hogy hit, szeretet, remény, sorában balról jobbra pedig: remény, szeretet, hit. A fenti márkos táblázat a még fentebbi figurás táblázattal együtt utal a keresztény szentháromságra és a székely szentháromsághoz hasonló gnosztikus személyekre az ősmagyar szentháromságra is utalva, ami: Atya-Anya-Leány/Gyermek, és jelképeik: Nap, Hold, Vénusz. A Vénuszra utal az eszterlánc szó, mert a perzsa eredetű Eszter név csillagot jelent, a Vénusz csillagnak látszik, és az elődök és utódok láncolatában az utódot jelenti.
A most következő táblázat pedig a Yotengrit-kötetek nagy isteneit társítja a természeti erőkhöz és a keresztény fő erényekhez. Az avar eredetű Yotengrit-hit dunántúli változatában az őselemek és az égitestek már nem azonosnak hittek az istenekkel. Ez az őslakosság hatása. A lenti táblázat után jobban megmagyarázódik a felső táblázat az alsóval együtt.
7 nagy isten és
magyarok istene a Yotengritből. |
|
1: Ukkó: Föld, tömegvonzás. Keresztényesítve: szeretet. |
2: Gönüz: Ég, tömegtaszítás. Keresztényesítve: igazság. |
3: Tuna: Tűz, magfúzió. Keresztényesítve: remény. |
4: Tünár: Nap, maghasadás. Keresztényesítve: bátorság. |
4: Víz: neutronbomlás. Keresztényesítve: hit. |
5: Hold: protonbomlás. Keresztényesítve: mérték. |
7: Ünana: csillagok, delej. Keresztényesítve: bölcsesség. |
8: Má-Tün: magyarság. Keresztényesítve: Szent László. |
Föld és Ég: az újkőkori földművelés óta főisteneknek tartva a Kárpát-medencében a középkorig. Tuna és Tünár: vagy Tűz és Nap, vagy minden leány és fiú isten jelképei. A Nap atomjainak valójában fúziójuk van: hidrogénből lesz hélium. Tűz és levegő: talán árja mintára egymás megnyilvánulásainak tartva a Yotengrit-hitben. Pedig nem tudták se az árják, se az avarok, hogy a levegő gáz, a tűz pedig ionizált gáz. A maghasadás pedig inkább lángolással jelképezhető, mert testet károsít, de a szerelem tüze miatt fúziót is jelképezhet a láng. Szent Lászlóra utalás: Máté Imre nyomán. Ünana: csillagszőrű Csodaszarvas. Eme Szarvas Neki és Anyjának is szent állata. Ezek után következzék a Márk-táblázat megígért további magyarázata.
Az erények hét lelke a Márk-evangéliumban nincsen a Naprendszer szabad szemmel látható égitestjeihez társítva, hogy váljon asztrológiai kényelemkéréssé. Így nem bátorít a kényelem igénylésének eltúlzására, de rávezet a felelősségvállalásra. (Kényelem: csak rendes pihenéshez, de ne lustuláshoz legyen, különben elkényelmesedés lesz belőle. És a szerencsekérések mérséklése nem válik kényelemkéréssé, de ha Márk bolygózna, napozna, holdazna az erényekkel, akkor álszentség lenne a vége.)
Sémita-hamita hiteket vittek magukkal a mezopotámiai népek a Turáni-alföldre, ahol keveredtek az Európából érkezett jáfetiták szatem-nyelvjárást beszélő nemzetségeivel, és így lettek az árják. Az árják és a szibériai népek, köztük a leendő ugorok nagy hatással voltak egymásra. Évszázadokkal később az árja kimmerek Kis-Ázsiába telepedve mezopotámiai, jáfetita és finnugor mondákat mondtak el egy ismeretlen héber utazónak, aki később aki később népszerű és tisztaságmániás zsarnokként megpróbálta megvédeni Izraelt az asszíroktól. A kimmer isteneket azonosította több sémita istennel, miközben a jóságos Baál isten gonosz főniciai változatának imádatát betiltatta. Amúgy jó változatokéval együtt. De ez még többistenhit volt, méghozzá olyan többistenhit, amely tiltotta a sertéshúsevést, és a rendes szerelmet a teremtés rendjének tartotta. A férfiak közti nőtlen szerelmet könyörtelenül üldözte, a nők közöttit inkább szigorúan. Ekkor még nem vádolták boszorkánysággal a varázslónőket. A zsidó hitet amúgy több árja hatás érte, és árja közvetítéssel finnugor hatás. Az egyik árja hatás: Földanya és Égatya háromszögeinek hatágú indiai csillaga, amely égi Jahve és földi Izrael szövetségének jelképe lett. Korábbi árja hatás: a perzsa egyistenhit hatalmi harcai a régi istenekkel és varázslókkal szemben.
Tehát az eredeti héber istenek a későbbi zsidó, galileai és kisebbik izraeli héberek őseinek hite:
Ennyi volt az ideírni való, kiderül, lesz-e még más ideírni való.
És lett: emberek, erények, névjelentések, és alább dogmák története.
Jézus Krisztus: |
remény. |
Isten megszabadít. |
Szűz Mária: |
szeretet. |
Mirha. |
Szent Jakab: |
hit. |
Isten óvjon! |
Szent Pál: |
igazság. |
Alacsony. |
Szent Péter: |
bátorság. |
Kőszikla. |
Szent Máté: |
mérték. |
Isten ajándéka. |
Szent János: |
bölcsesség. |
Isten megkegyelmez. |
Melyik Jakab? Jézus öccse. Aki a világ vége után
írta meg híres levelét, ami olvasható a bibliában. Ő az egyetlen
apostol, aki saját erényével semmikor sem állt szemben. A többiek
erényei később elsajátítottak. Például János apostol bölcsen
szeretve érvel a szeretet nélküli bölcsesség és szeretet nélküli
butaság ellen. És ők mind a heten sok rendes eretnekkel kibékültek
a túlvilágon, de csak a rendesekkel. Eretnek: másként hívő
keresztény. A buddhisták között pedig másként hívő buddhista. És
ők heten a rendes eretnekekkel egyeztetve a mennyből irányították
a római katolikus dogmafejlődéseket. És ami az inkvizícióban nem
gonosz, azt is elősegítették. És a rendesebb inkvizítorok békésebb
tevékenységein alapszik a később kialakuló szabadelvű európai
jogrend, amit először az izlandiak, az Amerikai Egyesült Államok
angoljai teljesítettek ki. Mint ahogy a turáni és belső-ázsiai
népeket a ló tanította a szabadság szeretetére. És ők szerették az
ellenségeiket. Eme sztyeppei lovasnomád jómodor öröksége, hogy a
magyarok is meg tudnak bocsátani a korábbi leigázóiknak.
Bónusz: Szent Pál apostol
útitársa Szent Lukács evangelista, Szent Péter apostol római
szónoklatának evangéliummá írója Szent Márk evangelista. Így Szent
János és Szent Máté evangélisták mellett nekik is közük van a 4
evangéliumhoz.
Előző fejezetekhez: boldogmondásokhoz újabb
nyelvészkedések írva. És: első Márk-fejezet ezoterizmus-témája
elmagyarázva a melléklet előtti felsorolás vége felé. Ráadásul:
kiegészítve ez azzal, hogy Márk evangéliuma hogy lehet ezoterikus.
Eme fejezetben: szó-lista.
Végül a kereszténység újbóli kifejtése, ahogy az
az előbb olvasható, valamint kibővített és
befejezett listában meg lett ígérve. Bocsánat:
még csak e kiírás után lett befejezve.
Szent Péter apostol testőre evangéliumának
összevetése Máté Imre családi védőszentjének evangéliumából való
Hegyi beszéddel:
Máté 28 fejezete a Hegyi beszéd és Márk 16
szakaszába foglalva, amelyben a vastag betűs égitestek együtt
olvasandók a dőlt betűs azonos égitestekkel, és a vastag betűs
csillagjegyek a hasonló dőlt betűs csillagjegyekkel. További
vastag betűs és dőlt betűs szavak: fej, Ukkó, kíváncsiság, mell,
Tengri, szív, has, Tengri, gondviselés, fej, Ukkó, feltámadás.
(Feltámadásnak tanúbizonysága. Tehát fej: ész, látás. Fejes dőlt
betűs szavak: azért dőlt betűsek, hogy ne zavarják a vastag betűs
olvasást. Szóval nem lealacsonyító, csak technikai megoldás ez.
Bocsi.)
Fej:
hit. Jézus személye és tana Tengri jegyében.
+Lélek+Ukkó=Yotengrit. A kereszténység szentségeit, szenvedéseit és vétkeit jelképező fejezetekkel. Hitek világa. |
||||||
Szentlélek áldása.
Lélek. |
Hegyi beszéd. Ukkó. |
|||||
2. szakasz: vigasz. Szaturnusz: Bak. Jelképezve: Pán. |
1. szakasz:
egyszerűség. Merkúr: Ikrek. Jelképezve: Jézus. |
3. szakasz:
szelídség. Vénusz: Mérleg. Jelképezve: Jahve. |
4. szakasz: kíváncsiság. Vénusz: Bika. Jelképezve: Zeusz. |
|||
1. fejezet: fogantatás. Bölcsesség. |
2. fejezet: üldöztetés. Bátorság. |
3. fejezet: keresztelés. Igazság. |
4. fejezet: próba. Mérték. |
5. fejezet: szeretet. Szeretet. |
6. fejezet: remény. Remény. |
7. fejezet: hit. Hit. |
Mell:
szeretet. Apostolkodás módja és példamutatása Babba
jegyében. +Tengri+Jézus=Székelyföld. Jézus munkássága dióhéjban. Világügyelő hőstettei. (A székelyek keményszívűek, térítendők.) |
||||||
Lelkiismeret
aranytükre. Tengri. |
Segítő Jézus. Jézus. |
|||||
5. szakasz: irgalom. Szaturnusz: Vízöntő. Jelképezve: Ganümédész. |
6. szakasz: szív. Merkúr: Szűz. Jelképezve: Mária. |
7. szakasz: béke. Nap: Oroszlán. Jelképezve: Mithrász. |
8. szakasz: bátorság. Jupiter: Halak. Jelképezve: Yotengrit. |
|||
8. fejezet: pogányok. Hit. |
9. fejezet: latrok. Mérték. |
10. fejezet: küldetés. Bátorság. |
11. fejezet: szigor. Igazság. |
12. fejezet: irgalom. Szeretet. |
13 fejezet: titok. Bölcsesség. |
14. fejezet: veszély. Remény. |
Has:
remény. Hívek élete és bizalma Ukkó jegyében.
+Jézus+Tengri=Rovások rólunk. A munkásság folytatása úton Jeruzsálembe. Tell Vilmos. |
||||||
Hit útja. Jézus. |
Remény útja. Tengri. |
|||||
10. szakasz:
szeretet. Mars: Skorpió. Jelképezve: Perszephóné. |
9. szakasz: igazság. Mars: Kos. Jelképezve: aranyszőrű. |
12. szakasz:
gondviselés. Hold: Rák. Jelképezve: Luna. |
11. szakasz: imádság. Jupiter: Nyilas. Jelképezve: Nimród. |
|||
15. fejezet: szükség. Bölcsesség. |
16. fejezet: jelenés. Bátorság. |
17. fejezet: templomadó. Mérték. |
18. fejezet: botrány. Igazság. |
19. fejezet: család. Szeretet. |
20. fejezet: érdem. Remény. |
21. fejezet: bevonulás. Hit. |
Fej:
hit. Tanúbizonyság és előretekintés Jézus jegyében.
+Babba+Tengri+Ukkó=Kabbala. Végkifejlet. Tanítványok tanúbizonysága. |
||||||
14. szakasz:
hittérítés. Megváltó Babba. Uránusz: Ganümédész. |
13. szakasz: ítélet. Feltámasztó Tengri. Neptunusz: Tengrit. |
15. szakasz:
megváltás. Megváltó Jézus. Plútó: Perszephóné. |
16. szakasz: feltámadás. Feltámasztó Ukkó. Föld: Gaia. |
|||
22. fejezet: vita. Bölcsesség. |
23. fejezet: feddés. Mérték. |
24. fejezet: jóslat. Bátorság. |
25. fejezet: tanács. Igazság. |
26. fejezet: elfogatás. Szeretet. |
27. fejezet: halál. Remény. |
28. fejezet: feltámadás. Hit. |
Eme táblázatban a szakaszok sorszámainak
sorrendje érdekességképp így működik: elején fordított, első
felében rendes, második felében fordított, végén rendes. Ez szent
Máté evangéliumának volt értelmezése szent Márké által, aki
lejegyzője és testőre volt a szónokló szent Péter apostolnak,
akinek szavából lett a Márk-evangélium, a lukácsi és mátéi
szövegek összeolvasása által. Szent Lukács evangéliuma geszta,
szent Mátéé mítosz költői túlzásokkal. amelyben hasonló időpontú
vagy jelentésű események fölcserélődtek, vagy ezek sokasodásakor
nem ugyanaz az egy említve közülük, mint a Lukács-evangéliumban.
És e kettő összeolvasásából olyan Márk-szöveg lett, amely mégis
bír ezekhez képest többletjelentéssel. Nem Péter vagy Márk által,
hanem Isten által. Szent Márk, Máté és János evangéliumai
teológiaiak, Lukácsé történelmi.
Szent Márk evangéliumának csillagjegyei által jelképezett személyek keresztény, görög, római és magyar módra, valamint a többségükkel azonosítható Gönüz, Babba, Dionüszosz és Ukkó. Pán isten a szaporodás, a pásztorok, a szabadság és a túlzó szabadosság istene, akit egyszer egy szörny, Tüphón üldözőbe vett. Eme szövegben a lentebbi táblázatok értelmezése szerint Pán a tévesen szabadosnak tartott üldözöttek jelképe, akiket álmértékletes szabadosak üldöznek, hogy újfajta vagy régifajta rossz szabályozást vagy álszabályozást erőltessenek. Ez lehet a kereszténység üldözése, pogányság üldözése, akármilyen jó hagyomány rombolása, és akármilyen rossz hagyomány erőltetése. Ganümédész herceg pedig úgy lett az istenek pohárnoka, hogy Zeusz isten sas képében az égbe és az Olümposz csúcsára ragadta. Keresztényesítve így hangzana: Jahve szentlelkével van egy ember, aki oly szent szövetséget kötött Istennel, mint feleség férjjel, férj feleséggel. A Nyilas csillagjegy Nimródszerű értelmezése pedig jelentheti a bibliai zsarnokoskodó Nimródot is, meg a magyar mondai Ménróttal véletlenül összevont Nimródot is. Tehát következzék a legelső táblázat Szent Márk fejezeteinek többféle hitben értelmezett jelképeivel, köztük Neptunusz-Gönüzzel, Uránusz-Babbával, Plútó-Dionüszosszal és Föld-Ukkóval.
Jézus, |
Zeusz, |
Ganümédész, |
Mithrász, |
Yotengrit, |
Nimród, |
Luna, |
Pán, |
|
Mária, |
|
aranyszőrű kos, |
|
|
Jahve, |
|
Perszephóné. |
|
Gönüz/Tengrit, |
|
|
Babba/Ganümédész, |
|
Dionüszosz/Perszephóné, |
|
Ukkó/Gaia. |
|
|
Ganümédész története: Zeusz perverzül
beleszeretett. Fúj. De hát ő így keresztény jelképpé válhat, mert
egész Izrael összeházasodva nemzeti istenével, aki tévedésből
keresztény istenként is imádva, összetévesztve Szentlélekkel,
akinek jelképei sas és galamb. Sas Zeusznak egyik szent állata,
mint a bika. De Ganümédész azt is jelképezheti keresztény módon,
hogy egy szilárd illemű és világlátású felnőttnek jószívűen meg
kell ismerni a szokatlan és ismeretlen dolgokat, hogy rájöjjön,
van-e oka undorodni, vagy a megmaradt undorral együtt utálkozni.
Ezután továbbra is ragaszkodnia kell saját hagyományához, és csak
a rosszindulatúan leszóló másmilyeneket utálnia, mégha undorodik
is furcsa undorítóan furcsa szokástól. Ha nincs erőltetve
undorító, akkor néha elég csak undorodni. (ÉS
Zeuszt szerencsére inkább a nők érdekelték, de sajnos a felesége
helyett sokszor.)
De: Erőltetésnek számít, ha a rábeszélő ember az
undort vagy félelmet valamilyen rossz dolognak mondja, vagy
elégedetlenkedik az elutasítás miatt. Tehát: bár az isteni
beavatás néha direkt rosszul eső módon tanító, például varázslásra
kiválasztott ember lelkét 3 napra földarabolós, de ez nem ugyanaz,
mint az undorító dolgok állandó éljenzése a megszokottak
ellenében. Vagyis: hogy alázat, szenvedésmegértés, vagy
világlátásbővítés a beavatás egyik célja, és az afrikai
felnőttavatásoknak is ez a célja, de ez nem azt jelenti, hogy csak
úgy bármit lehetne céltalanul vagy célzottan játszadozva.
Pán összehasonlítása Dionüszosszal és Jézussal.
Mivel kecskeisten, mint a Jézussal azonosítható Dionüszosz, és
olyan szabadosabb vadságokat kentek rá szabados vadságra vágyásból
görög pogányok, mint Dionüszoszra, és mivel kecskepásztorok és
birkapásztorok védője, és majdnem tud hallá változni, ezért lehet
ő is keresztényesíthető jelkép.
Aphrodité, Érósz és Yotengrit: a két görög isten
anya és fia, szerelemistenek, akik tudnak hallá változni, és amúgy
Aphrodité a tenger megtermékenyített habjaiból született. Tehát
jelképezhetik Yotengrit személyeit Ukkót és Gönüzt. Szerelem és
család kapcsán egy fontos kitérő egy másik lapon, majd unalmas
Máté-kifejtés táblázatban bolygótáblázatokkal és végleges
erénytáblázatokkal a Másik mellékletben.
Egyhavi
gyakorlat: napi elmélkedések és ezekhez tartott lelki
erősödések újhold sarlójától újhold sarlójáig, tehát az
újhold szó elfeledett régebbi értelmében. |
||||||
Vigasz,
irgalom, szeretet, Babba. |
Egyszerűség,
tisztaság, igazság, Tengri. |
Szelídség,
béke, gondosság, Jézus. |
Kíváncsiság, bátorság, ima,
Ukkó. |
|||
Fej:
hit. Jézus személye és tana Tengri jegyében.
+Lélek+Ukkó=Yotengrit. A kereszténység szentségeit, szenvedéseit és vétkeit jelképező fejezetekkel. Hitek világa. |
||||||
Szentlélek
áldása. Lélek. |
Hegyi
beszéd. Ukkó. |
|||||
2.
szakasz: vigasz. Szaturnusz: Bak. Pán. |
1.
szakasz: egyszerűség. Merkúr: Ikrek. Jézus. |
3.
szakasz: szelídség. Vénusz: Mérleg. Jahve. |
4. szakasz: kíváncsiság. Vénusz: Bika. Zeusz. |
|||
1. fejezet: fogantatás. Erény: bölcsesség. Jelkép: szűz. |
2. fejezet: üldöztetés. Erény: bátorság. Jelkép: gyermek. Motívum: Heródes. |
3. fejezet: keresztelés. Erény: igazság. Jelkép: gyümölcs, víz. |
4. fejezet: próba. Erény: mérték. Jelkép: kő, kenyér. |
5. fejezet: szeretet. Erény: szeretet. Jelkép: hegy, só, fény, város. Motívum: öncsonkítás. |
6. fejezet: remény. Erény: remény. Jelkép: menny, kincs, szív, szem. |
7. fejezet: hit. Erény: hit. Jelkép: szálka, kincs, disznó, kutya, kenyér, kő, hal, kígyó, kapu, út, bárány, farkas, gyümölcs, szikla, homok, ház, vihar, szél. |
Mell:
szeretet. Apostolkodás módja és példamutatása Babba
jegyében. +Tengri+Jézus=Székelyföld. Jézus munkássága dióhéjban. Világügyelő hőstettei. (A székelyek keményszívűek, térítendők, keressék meg szívükben a Világügyelőt.) |
||||||
Lelkiismeret
aranytükre. Tengri. |
Segítő
Jézus. Jézus. |
|||||
5.
szakasz: irgalom. Szaturnusz: Vízöntő. Ganümédész. |
6.
szakasz: tisztaság. Merkúr: Szűz. Mária. |
7.
szakasz: béke. Nap: Oroszlán. Mithrász. |
8. szakasz: bátorság. Jupiter: Halak. Yotengrit. |
|||
8. fejezet: pogányok. Erény: hit. Jelkép: sötét, róka, madár, hajó, szél, tenger. |
9. fejezet: latrok. Erény: mérték. Jelkép: beteg, orvos, menyegző, ruha, bor, tömlő, vér, arató. |
10. fejezet: küldetés. Erény: bátorság. Jelkép: munkás, táp, farkas, bárány, úr, gazda, kard, gyermek. Motívum: üldöztetés. |
11. fejezet: szigor. Erény: igazság. Jelkép: vak, süket, poklos, sánta, holt, nádszál, gyermek, iga. |
12. fejezet: irgalom. Erény: szeretet. Jelkép: bárány, gazda, rabló, kígyó, szív, kincs, Jónás, cet, sábai. Motívum: kalász, szombat, víz, család, jelkérés. |
13 fejezet: titok. Erény: bölcsesség. Jelkép: hajó, mag, gabona, madár, konkoly, mustár, lámpa kincs, gyöngy, kemence. Motívum: család. |
14. fejezet: veszély. Erény: remény. Jelkép: hajó, vihar, vízenjárás, kihúzás, kenyér, hal. Motívum: Heródes. (Hold, Nap, Jupiter, Szaturnusz, Vénusz, Mars, Merkúr: Ukkó, Gönüz, 3 leány, 2 fiú.) |
Has:
remény. Hívek élete és bizalma Ukkó jegyében.
+Jézus+Tengri=Rovásokrólunk. A munkásság folytatása úton Jeruzsálembe. Keresztényvédő pogánykodás. |
||||||
Hit
útja. Jézus. |
Remény
valósága. Tengri. |
|||||
10.
szakasz: szeretet. Mars: Skorpió. Perszephóné. |
9.
szakasz: igazság. Mars: Kos. Aranyszőrű bárány. |
12.
szakasz: gondviselés. Hold: Rák. Luna. |
11. szakasz: imádság. Jupiter: Nyilas. Nimród. |
|||
15. fejezet: szükség. Erény: bölcsesség. Jelkép: fertőzés, palánta, gyerek, kutya, morzsa, kenyér, hal, kovász, vak, néma, béna, csonka. |
16. fejezet: jelenés. Erény: bátorság. Jelkép: kenyér, kulcs, kapu, kereszt, kő, egyház. Motívum: jelkérés, üldöztetés. Első jelentés megfeszítésről. |
17. fejezet: templomadó. Erény: mérték. Jelkép: hegy, mustármag, pénz, király, fiú, idegen, hal. Második jelentés. (Mérték itt: áldozat bemutatása, mint lemondás életkönnyítő vagyonrészről.) |
18. fejezet: botrány. Erény: igazság. Jelkép: gyermek, juhász, bárány, király, szolga, adósság. Motívum: öncsonkítás, oldás, kötés. |
19. fejezet: család. Erény: szeretet. Motívum: gyermek, család, első, utolsó. |
20. fejezet: érdem. Erény: remény. Jelkép: szőlő, gazda, szolga, pénz. Motívum: első, utolsó, szolgálat. Harmadik jelentés. |
21. fejezet: bevonulás. Erény: hit. Jelkép: szamár, csikó, ág, gyermek, pénz, galamb, füge, hegy, tenger, képmutató, vámszedő, céda, szőlő, gazda, szolga, örökös, gyümölcs, szüret, örökség, szegletkő, leány, Dávid, apa, ikerfiak. |
Fej:
hit. Tanúbizonyság és előretekintés Jézus jegyében.
+Babba+Tengri+Ukkó=Kabbala. Végkifejlet. Tell Vilmos. |
||||||
Megváltó
Babba. |
Feltámasztó
Tengri. |
Megváltó
Jézus. |
Feltámasztó Ukkó. |
|||
14.
szakasz: hittérítés. Uránusz: Ganümédész. |
13.
szakasz: ítélet. Neptunusz: Tengrit. |
15.
szakasz: megváltás. Plútó: Perszephóné. |
16. szakasz: feltámadás.
Gaia. |
|||
22. fejezet: vita. Erény: bölcsesség. Jelkép: király, menyegző, meghívott, fogoly, sötét, Dávid. motívum: pénz. |
23. fejezet: feddés. Erény: mérték. Jelkép: szék, kapu, kincs, kígyó, tyúk, csibe. |
24. fejezet: jóslat. Erény: bátorság. Jelkép: álcsoda, pusztító, Nap, Hold, csillag, felhő, sereg, harsona, füge, őrlőmunkás, úr, szolga, részeg, képmutató, sötét, darabolás. |
25. fejezet: tanács. Erény: igazság. Jelkép: szűz, lámpás, ajtó, úr, szolga, pénz, juh, kecske, sötét, vőlegény, felhő, kezek. |
26. fejezet: elfogatás. Erény: szeretet. Jelkép: kenyér, bor, vérontás, olaj, pohár, rabló. |
27. fejezet: halál. Erény: remény. Jelkép: kereszt, feltámadottak, szikla. |
28. fejezet: feltámadás. Erény: hit. Jelkép: szikla, feltámadott, hegy. |
Yotengrit és égitestek értelmezése Máté szerint:
7 erény 7 kenyere, 7
isten 2 hala és 5 kenyere. |
||||
Szűz Mária: |
szeretet: |
Ukkó: |
Hold: |
Harras+Rudenc. |
Szent Pál: |
igazság: |
Gönüz: |
Nap: |
Reding. |
Jézus Krisztus: |
remény: |
Tuna: |
Jupiter: |
Stüszi+Rudenc. |
Szent Péter: |
bátorság: |
Tünár: |
Szaturnusz: |
Fürst+Tell+Geszler+Reding. |
Szent Jakab: |
hit: |
Vízanya: |
Vénusz: |
Tell+Fürst. |
Szent Máté: |
mérték: |
Holdkirály: |
Mars: |
Geszler. |
Szent János: |
bölcsesség: |
Ünana: |
Merkúr: |
Kuoni. |
A bolygók erényei nem Yotengrit szerint, hanem a
szembeállítások végleges megfejtése szerint:
Jupiter: figyelmes férfi. Fösvénység szemben: marsi szeretettel. |
Nap: szigorú férfi. Harag szemben: merkúri bölcsességgel. |
Mars: erős férfi. Bujaság szemben: lunáris reménnyel. |
Merkúr: eszes férfi. Kevélység szemben: vénuszi hittel. |
Hold: gondos nő. Irigység szemben: szoláris igazsággal. |
Vénusz: bájos nő. Torkosság szemben: jupiteri mértékkel. |
Vénusz bájos nő. Torkosság szemben: jupiteri mértékkel. |
Hold: gondos nő. Irigység szemben: szoláris igazsággal. |
Ha a Hold szolárisan irigy, féltékeny, akkor
vénuszian álbájos. Ez a karmaasztrológiában a Rák-karma csúnyábbik
formája, amelynek vénuszian igazbájos szebb formája amúgy az
egyszerű hálavárás lenne az idegesítően sok gondoskodásért
cserébe.
Ez az evangélium a csillagjegyes utalásaival
megjósolta a láthatatlanul messzi bolygóink távcsöves fölfedezését
és Földünk bolygóságának elismerését. Ezt az evangéliumot sokan
szeretik rövidsége miatt. És ha együtt is olvassák a Hegyi
beszéddel, nem biztos, hogy összevonják vele. A Hegyi beszéd
népszerűsége a velős erénytanításnak köszönhető. Márk evangéliuma
pedig így keletkezett: Péter összeolvasta a zsidóknak szánt Mátét
a görögöknek szánt Lukáccsal, és tele volt a szóbeli közlés
nyelvtani hibáival, miközben élénken fogalmazott, és saját
emlékeket is hozzáfűzött, továbbá hittani jellege ellenére nem
túlzotta el annyira a történetet jelképes tanulságos
történetrészekkel, amik nem szó szerint értendők, habár akkoriban
szokás volt úgy túlozni költőien, hogy abban hittek a régebbi
tanmeséknek sem minden része szó szerinti a csodánál is
csodaszerűbb történések miatt.
Mivel Pétert üldözték a rómaiak, ezért
beszédsorozatának lejegyzője, Márk vállalta magára szerzőséget,
akinek neve Mars isten oltalmába ajánlott fiút jelent. Mars a
rómaiak nemzeti istene volt, aki római szántóföldek
termékenységére és Római Birodalom védekező és támadó háborúira
ügyelt, és akinek birkát, bikát és disznót áldoztak. Az ünnepi
áldozat lényege az udvarias istenetetés volt. A magyar táltosok
gyógyító szertartásin történt állatáldozatok pedig bérek voltak a
gyógyító munka nagy részét megdolgozó szellemek számára, tehát a a
táltostól eltérően a szellem nem ingyen segített, hogy ne kezeljék
rabszolgaként. Hogy ez némi lemondás volt a becsületes betegtől az
élete egy részéről, ez volt a lényeg. És keresztény böjtöt pont az
éhségáldozat képes bizonyos napokon varázserejűvé tenni az
Istennel való együttműködésben. Vannak olyan böjtök, amik a
fatimai Mária-jelenésektől származnak, és amelyek a magyar
Szeretetláng-mozgalomtól. Ámen.
7 isten, 7 égitest, 8
lap, 7 erény, 7 vétek 7 tiltással. |
||||
Ukkó: |
Hold: |
Harras+Rudenc: |
szeretet: |
szoláris irigység ellenében, hazugságot tiltva. |
Gönüz: |
Nap: |
Reding: |
igazság: |
merkúri harag ellenében, gyilkolást tiltva. |
Tuna: |
Jupiter: |
Stüszi: |
remény: |
marsi torkosság ellenében, lopást tiltva. |
Tünár: |
Szaturnusz: |
Fürst+Tell+Geszler+Reding: |
bátorság: |
szaturnuszi lustaság ellenében, fölkészülést
rendelve. |
Vízanya: |
Vénusz: |
Tell+Fürst: |
hit: |
jupiteri bujaság ellenében, hűtlenséget
tiltva. |
Holdkirály: |
Mars: |
Geszler: |
mérték: |
lunáris fösvénység ellenében, zsarolást tiltva. |
Ünana: |
Merkúr: |
Kuoni: |
bölcsesség: |
vénuszi kevélység ellenében, tiszteletet
követelve. |
TÁBLÁZAT JAVÍTVA. És most a magyar pogányság
szerinti mostan kitalált égitest-jelképiség után tisztázni kell
valamit: Ha Jehova egy isten, akkor férfi és nő egysége, mert az
úr/létező jelentésű Jehova név mellett van egy másik neve: Elohim,
ami magyarul isteneket jelent, többet is. Elohim a Kabbalában
Jehova néven a teremtő isten, akinek teremtő szava a
kereszténységben és Alexandriai Philón zsidó filozófusnál az Ige,
a kereszténységnél lélegzete a Szentlélek.
Isten-szó-légzés=Atya-Fiú-Szentlélek. Valentinosznál Atya=Anya,
Fiú=Leány. Keresztény néphitben Mária úgy istenítve, mint az
elfelejtett Asera. Királynő és Anya. Aztán ezt a két címet
istenítés nélkül fogadta el a papság. Ez lett alapja a 10. századi
francia clunyi reformnak, amelynek mozgalma hatásossá tette szent
Gellért munkáját. Aki az Ukkó asszony és Ünana kisasszony
uralkodói rangjelzéseiből a Boldogasszony jelzőt kitalálta a
Mária-tisztelet növelésére a kereszténység terjedése érdekében az
Úristen név megtartása mellett. Eme tiszteletadó szavak mai kisebb
jelentésének kialakulása előtt. Ennek ellenére a kereszténység
sokszor erőszakkal terjedt, de a víz alól származó föld és az első
emberből felezett nő és férfi mondája a szülőisten és gyermekisten
kettősségével hasonlított a magyar őshitre.
Ami viszont még kell a végleges bizonyításhoz:
miért maradt Jézus gyerekkora Márk szövegéből, és annak legelső
példányaiból miért hianyzik a feltámadás, későbbi példányaiban meg
miért van többféle hosszabb vég? Mert Máté gyermekségtörténete a
születésre vonatkozóan hiteles, de nem ugyanazokat az eseményeket
említi, mint Lukács, aki utánajárt Jézus munkásságának. És Máté
születés utáni gyermekségtörténete a keresztényüldözés jelképe
lehet, mert nincs ilyen történelmi mészárlás, tehát az aprószentek
eredetileg az üldözött keresztényeket jelképezik. (Tehát a két
Heródes közül az elsőre alapozni, hogy időszámításunk el lett
számolva, badarság. Időszámításunk jól van számolva.) És Lukács
gyermekségtörténete nem ilyen jelképes, tehát eltérő. És Máté
feltámadástörténete az eredeti eseményt költőien eltúlozza, hogy a
feltámadás angyaltestűségére emlékeztessen, míg Lukács erre
akaratlanul hívja föl a figyelmet történelmileg hiteles
beszámolóval. És Mátéra és Lukácsra alapozó Márk nem költi át a
vízparti és sekély vízi járást mély víznek felszínén járássá, amit
az első evangelista, Máté megtesz. De csak azért, hogy jelképezze
a bajból kihúzást, amikor szent Péternek nem sikerül annyira a
vízenjárás, és ki kell húzni a vízből, ugyanis ebben a korban nem
minden mondarészletet vettek szó szerint, mert már nem minden
részük tűnt volna hihetőnek, ha szó szerint veszik. Hát igen, sok
monda az évek során egyre érdekesebbé vált, vagy eleve kitalálva
lett, mire lejegyezték. Ennyi volt a bizonyítandó és fölötte az
itt leírandó. Következzen egy másik lap és az Ajánlott irodalom.
(De előtte még: Lukács beszámoló
fejezetei más-más embertől származván hol embernek tartják Jézus,
hol istennek. És Márk a rómaiknak íródott, János a gnosztikus
hívek kiigazítására, de a zsidó hit morgósabb babonáit is
helyreigazítva.) Ámen.
Legújabb Márk-titokfejtés: innen törölve, mert előtte átmásolva a Család és veszély lapra, ahol ki is lett bővítve. Tehát: Család és veszély lapra.
És végül tulipánismertetés a görögök által Ázsiában is ismertté vált palmetta nevű motívumnak iráni és türk változatain alapuló ősmagyar palmetták szerint, néhol viccesre véve, mint cicarobbantás rajzfilmben, összesen már 6 helyen, és följavítva is, és még annyi említendő, hogy az US rovásjel megtalálható a nikolsburgi ábécében:
Égitest: |
Hold, |
Nap, |
Szerencse, |
Lassú, |
Pásztor, |
Vér, |
Bújkáló. |
Mátéi jelkép: |
nő, hal |
hal, kincs, |
termény, nő, |
vér, termény, |
bárány, gyermek, |
kincs, vér, |
gyermek, bárány. |
Stüszi: Szerencsecsillag: mérték: szerény boldogság: Szentlélek királyi adománya. |
Reding: Nap: igazság: irgalmas boldogság: Gönüz aranytükre. |
Geszler: Mars: szeretet: békülő boldogság: Jézus letekintő agapéja. |
Kuoni: Merkúr: bölcsesség: kíváncsi boldogság: Ukkó istenisége. |
Rudenc: Földanya: remény: vigaszos boldogság: Szentlélek anyai adománya. |
Fürst: Szaturnusz: bátorság: tanúságtevő boldogság: Jézus feltekintő agapéja. |
Tell: Vénusz: szerénység: szelíd boldogság: Ukkó máriássága. |
Harras: Hold: hit: lelkiismeretes boldogság: Gönüz ezüsttükre. |
Táltosnak, |
kereszténynek, |
zsidónak, |
perzsának. |
Zsidókereszténynek, |
manicheusnak, |
gnosztikusnak. |
Anya, |
Fiú, |
Atya, |
Szentlélek. |
Fiú, |
Atya, |
Anya. |
Bölcsesség, |
bátorság, |
igazság, |
mérték. |
Vér-8, |
hús-3, |
ismeret-4. |
Hús-4, |
vér-8, |
vétek-5, |
lélek-1. |
Irgalom-5, |
szegény-1, |
hamisság-semmi. |
Szív-6, |
vigasz-2, |
béke-7, |
szelíd-3 |
Szeretet-7, |
remény-2, |
hit-6. |
A tulipánok lány-kismama-mama háromságának 3×3-as
kilencessége kicsit hasonlít a Boldogasszony anyánk című
himnusznak szűzlány-asszony-vénasszony háromságához, melyet egy
személyben képvisel Szűz Mária, mint Atyaisten leánya, Szentlélek
mátkája, Krisztus Jézus anyja. Szűzanyaként Babba jelképe, aki a
Világügyelővel együtt a kukurbitáknak köszönhetően székely
formájában vált ismertté legközelebbi nyelvrokonainknál. Így
Kaltes egy holdistennő lett a Holdöreg mellett, Világügyelő pedig
napistenférfi a Napleány mellett. Kaltes és Világügyelő még hat
fivérrel büszkélkedhet legközelebbi nyelvrokonaink hitében. És van
hitükben ezer meg ezerféle teremtésmonda meg ezer és ezerféle
költeményük, nekünk meg ezer meg ezerféle hitünk és népdalunk. És
bocsánatot kérek tévedésért: Máriának szűzlány-szűzanya-szülőanya
háromsága igenis véletlenül azonosra sikeredett a tulipánok
háromságával. És a keresztényféle szűziesség teljesen tartózkodó,
szerény, ránézésre is szemérmes, mértékletes. Ámen.
Tehát: Szűz Máriának himnuszi
lány-kismama-mama háromsága egyben lány-mátka-anya háromság is, de
kisasszony-asszony-vénasszony háromság is. Háromféle háromság,
ahol az első lány szó úgy értendő, hogy nem nő, a másik lány szó
úgy értendő, hogy Isten gyereke, a kisasszony pedig úgy, hogy még
nem asszonya Istennek, de aztán nővé, anyává, asszonnyá lett, és
Józsefnek is asszonya maradhatott, és hasában Jézusnak
kistestvéreket formálhatott. Ámen.
A fontosabb növénymotívumok rangjai pedig:
És a népdalok elé a kártyás erények
egyeztetése a 7 erénnyel meg hitbéli szűziesség erénnyel és Szent
Márkkal.
Önszeretet: önutálat és önimádat ellentéte. Van
önutálat önimádat nélkül, de önimádat némi önutálattal van. Az
igazi szűziesség önszeretete helyes, és szemérme sem álszemérem.
Tehát nem téveszti össze a fegyelmezett tartózkodást a félénk vagy
harcias elküldéstől. A mérték lemondása pedig a bármilyen félénk,
harcias vagy nyugodt igazi elutasítást tudomásul vevő férfié,
hűsége pedig hűség. Férfi is tud szűzies lenni, nő is hűséges.
Tehát következzék egy újabb Márk-táblázat. Ami most
tovább gondolva még szebbé.
Remény: önjobbítási szorgalom. Ikrek, János: lelkiségi érdeklődés. |
Mérték: megbánó lemondás. Bika, Máté: lelkiismeretes önszeretet. |
Hit: hitéleti szelídség. Vízöntő, farizeus: hitvédő bátorság. |
Bölcsesség: jóindulatú érdeklődés. Kétely is így: utálkozás nélkül. Oroszlán, ismeret: önnevelő szigor. |
Szeretet: önzetlen gondoskodás. Pogányért szeretet: felebaráti barátság. Halak, ellenség: ellazult türelem. |
Bátorság: tisztaszívű szemérem. Nyilas, heródes: rosszakadályozó szorgalom. |
Igazság: személyes pártatlanság. Rák, Anya: házastársi hűség. |
Remény: hittérítői köz-szeretet. Bak, mártír: istenszerető alázat. |
|
Hit: áldozatvédő szigor. Szűz, gyermek: jósági őszinteség. |
Szeretet: házastársi hűség. Családért szeretet: szerelmes szenvedély. Szerelem szó régiesen: minden erős szeretet. Kos, család: házi gondoskodás. |
|||
Remény: bevonuló bátorság. Mérleg, bevonulás: szerény szemérem. |
Szeretet: emberszerető önszeretet. Rászorulóért szeretet: felebaráti szenvedély. Skorpió, vita: felebaráti köz-szeretet. |
Hit: szívbéli felelősségvállalás. Neptunusz, jóslat: tudatos lemondás. |
||||
Szeretet: misehallgató türelem. Jézusért szeretet: szerelmes barátság. Uránusz, árulás: gondolatválasztási felelősségvállalás. |
Remény: messiási alázat. Plútó, halál: érzelmi pártatlanság. |
Hit: tanúsító őszinteség. Föld, feltámadás: szóigazoló szelídség. |
Párosítások:
Eredeti sorrendhez igazítva valami icipicit erőltetett
felsorolás:
És végül néhány népdal, de előtte a félpogány
rózsafüzér erejének növeléséről, de nem
kötelezően:
Evangéliumok megírásának sorrendje: Máté, Lukács,
Márk, János. A kereszt 4 szára szerint:
Máté/fej/tűz-Ég/hitélet/Tengri/anyaföld=szent-Zsófia/magyarok,
Lukács/mell/légzés/Babba/Jabme=szeretetláng/székelyek,
Márk/has/magzatvíz/remény/Ukkó/Juksz=magzatvíz/családok-közösségek,
János/fej/tűz-Ég/hitelesség/Dionüszosz/anyaföld=Uksz/bolgárok. A
pogány szentháromság jegyében pedig az Istenek személyéről
röviden. Rangsora így olvasandó: Anya, Atya, Fiú. Megfordítva a
fenti imák sorrendje szerint: Fiú, Atya, Anya. A Dicsőségben
elsőnek mondható az Atya. És az itt korábban nem említett
Jézus-ima meg így hangzik: Uram, Jézus Krisztus, Isten Fia,
könyörülj rajtam/rajtunk, bűnösön/vétkesen/bűnösökön/vétkeseken!
Ámen. És most már jöhetnek a népdalok. :)
Szondi-teszt ösztönosztályai: Szent Márk fejezetievel összegasonlíthatók olvasással, ha enneagrammal is összehasonlítva. Hatos enneagram-karakter ösztönosztályai azonosak nyolcaséval, egyesével, kettesével, hármaséval.
Házastársi lelki dolgok:
Házasság kapcsán szerelem, szerelem kapcsán népdal, és talán nemcsak szerelmes népdal. Tehát népdalfejezet következzék. Ámen. :)
Hej, tulipán, tulipán,
teljes szegfű, szarkaláb.
Tele keretem zsályával,
szerelemnek lángjával.
Nyisd ki rózsám, kapudat!
Hadd kerüljem váradat!
Rózsafának illatja,
az én szívem biztatja.
A Szép Szűz Mária Szent Fiának,
imígyen énekelt kis Jézusnak:
Örömest ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Aludj el, magzatom, Napom fénye,
életem egyetlen szép reménye.
Örömest ringatlak, Szívemből óhajtlak,
Aludj, aludj.
Aludj el, Fiacskám, rózsaszálam,
aludj el violám, én zöld ágam.
Örömest ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Barmok közt, jászolban, én gyermekem,
aludj a szénában, szép kisdedem.
Örömest ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Nem tudom, mit mondjak örömömben,
hogy téged láthatlak ez életben.
Örömest ringatlak, Szívemből óhajtlak,
Aludj, aludj.
Magamhoz szorítlak, megcsókollak,
tégedet Szívemből úgy imádlak.
Örömmel ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
A Szép Szűz Mária Szent Fiának,
így énekel vala Jézuskának:
Örömmel ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Aludj én szerelmem, Napom fénye,
az én életemnek egy Reménye.
Örömmel ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Majd eljönnek hozzád az angyalok,
megtisztelnek téged a pásztorok.
Örömmel ringatlak, Szívemből óhajtlak,
aludj, aludj.
Akkor lehet ennyi, ha a rövid változat harmadik
versszakát bebiggyesztjük a hosszabb változat negyedik és ötödik
versszaka közé, és így az 5. és 6. versszakok 6. és 7.
versszakokká válnak. De ez nem minden pillanatban hangzik
kellemesen, mert mindig más érezve, így ez csak egy szép butácska
ötlet volt.
(Magyarra fordította: Gerzsenyi Sándor. Első versszaka elhangzott, azaz elhangzik a Magyar Televíziónak hirdetések közötti adventi videójában 2021-ben.)
Ki az, kit csendes áhítattal Mária bepólyált?
Ne mondd, hogy még nem ismered a földnek Megváltóját!
Halld angyali ének zengi: Jézus Krisztus földre szállt.
Légy bölcs, vagy jámbor pásztor, kínálj Néki szállást!
Ha nagy király, miként lehet, hogy ágya durva jászol,
És fényes csillogás helyett csak egy kis mécs világol?
Elhagyta Ő
az Égi trónt, s a Mennyben mindenét,
Szent szíve úgy szeret, lehozta Ő
a békét.
Más kincset adni nem tudunk, kitárjuk hát szívünk,
És lelkes dalt zeng kórusunk, míg Betlehembe érünk.
Jöjj vélünk földnek minden népe, Ő
az új Király!
Higgy Benne, és megosztja véled szent országát.
Duna partján nevelkedik tulipán,
Duna partján nevelkedik tulipán,
Téged óhajt az én szívem, téged vár,
Téged óhajt az én szívem, téged vár.
Néked adtam jelkendőmet - add vissza,
Néked adtam jelkendőmet - add vissza,
Nap megszítta piros színét, nem tiszta,
Nap megszítta piros színét, nem tiszta.
Néked adtam jelgyűrűmet - add vissza,
Néked adtam jelgyűrűmet - add vissza,
Homály fogta gyémántkövét, nem tiszta,
Homály fogta gyémántkövét, nem tiszta.
Azt mondtam, hogy így is jó lesz, s ég a szám,
Azt mondtam, hogy így is jó lesz, s ég a szám,
Templom mélyén hozzád simul az imám,
Templom mélyén hozzád simul az imám.
Szád azt mondja: kézzel festett este van,
Szád azt mondja: kézzel festett este van,
Szemed mondja: harmatmézes hajnal van,
Szemed mondja: harmatmézes hajnal van.
Mégis érzem a kezed a vállamon,
Mégis érzem a kezed a vállamon,
A csillagot a mennyei házakon,
A csillagot a mennyei házakon.
Eme dalt a Ghymes együttes is megénekelte. Egy
fiatal gazdag jegyespárról szól, egy kisebb lányról és nagyobb
fiúról, akik annak ellenére sem utálják egymást, hogy a dal végére
talán már össze is vannak terelve házasságba.
Cifra palota,
zöld az ablaka.
Gyere ki te tubarózsa,
vár a viola.
Kislány vagyok én,
majd megnövök én.
Esztendőre, vagy kettőre
nagylány leszek én.
Más befejezéssel:
Kell-e rózsa, vagy ibolya?
Azt is adok én.
Az ibolya is lehet nőies vagy férfias virág. Ha
együtt említik a rózsával, akkor az ibolya, azaz viola a
férfi/fiú, és a rózsa a nő/leány. Ha a leány rózsát adott
udvarlójának, akkor elfogadta őt, ha ibolyát, akkor pedig
elutasította időlegesen vagy teljesen. E dalban ez nem egyértelmű,
hogy az udvarlásnak a zöld ablakos ház előtt mi vége lett. A leány
házát sokszor nevezték palotának, korábbról megismert
kiengedő szüleit királyéknak, hogy
rokonszenvesek legyenek szívük hölgyénél.
Üdvözlégy, Jézuska,
Világ Megváltója!
Bocsásd meg a mi vétkeinket,
ments meg minket a Pokol tüzétől,
és vidd a Mennybe a lelkeket,
különösen azokét, akik leginkább rászorulnak megváltó irgalmadra!
Ámen.
Templom csöndes mélyén, oltár-rejteken,
Hófehéren Jézus titkon ott pihen.
Körülötte éj van, egyedül virraszt:
Mint az égi harmat, hull a szent malaszt.
Fénye általjárja a hideg falat,
Szürke utca mentén titkosan halad.
Pillantása áthat minden zárakon:
Fennvirrasztva jár az alvó falvakon.
Látja dúsak házát, kunyhóban szegényt,
Szétsugároz vigaszt, enyhülést, reményt.
Tekintete balzsam, ha a szív sebes:
A magános éjben szíveket keres.
Látja aki árva, aki elhagyott,
Börtönében látja a szegény rabot.
S ha a fáradt ember kínban elmerül:
Azt susogja néki: "Nem vagy egyedül!"
Ajándék: Stüszi. |
Vágy: Stüszi. Mérték. |
Állandóság: Stüszi. |
Ház: Stüszi. |
Hamisság. |
Bosszúság: Kuoni. |
Gondolat: Kuoni. Bölcsesség. |
Ellenség: Kuoni. |
Katonatiszt: Kuoni. |
Betegség: Reding. |
Halál: Reding. |
Bíró: Reding. Igazság. |
Lelkész: Reding. |
Házasság. |
Féltékenység: Geszler. |
Hűség: Geszler. |
Gyermek: Geszler/Tell. |
Szerelem: Geszler/Tell. Szeretet. |
Látogatás: Fürst. Hit. |
Utazás: Fürst. |
Levél: Fürst. Hit. |
Üzenet: Fürst. |
Kevés pénz. |
Remény: Tell. Remény. |
Váratlan
öröm: Tell. |
Szerelmes
nő: Tell. |
Szerető: Tell. |
Örvendezés: Rudenc. |
Szomorúság: Rudenc. |
Özvegyasszony: Rudenc. |
Özvegy
férfi: Rudenc. |
Pénz. |
Szerencse: Harras. |
Szerencsétlenség: Harras. Bátorság. |
Tolvaj: Harras. |
Veszteség: Harras. |
Ehhez itteni lapsorrend:
Eredeti sorrend a Kikobox Start gyártmányú
pakliban: féltékenység, ellenség, bosszúság, bíró, kevés
pénz, lelkész, gyermek, gondolat, hamisság, házasság, hűség,
katonatiszt, veszteség, pénz, szerencse, szomorúság, váratlan
öröm, ajándék, szerelmes nő, állandóság, szerelem, remény,
özvegyasszony, utazás, özvegy férfi, üzenet, vágy, örvendezés,
levél, halál, szerencsétlenség, ház, tolvaj, betegség, szerető,
látogatás. A paklinak más gyártói is vannak, leghíresebb a
Piatnik. Eme sorrendnek is lett itteni kirakása.
Féltékenység: erőszak. |
Ellenség: erőszak. |
Bosszúság: erőszak. |
Bíró: erőszak. Igazság. |
Váratlan
öröm. |
Hamisság: szerelem. |
Házasság: szerelem. Szeretet. |
Hűség: szerelem. |
Katonatiszt: szerelem. |
Kevés
pénz: család. |
Lelkész: család. |
Gyermek: család. |
Gondolat: család. Bölcsesség. |
Ajándék. |
Veszteség: hétköznapok. |
Pénz: hétköznapok. Mérték. |
Szerencse: hétköznapok. |
Szomorúság: hétköznapok. |
Szerelem: élet menete. Szeretet. |
Remény: élet menete. Remény. |
Özvegyasszony: élet menete. |
Utazás: élet menete. Hit |
Szerelmes
nő. |
Levél: fordulatok. Hit. |
Halál: fordulatok. |
Szerencsétlenség: fordulatok. Bátorság. |
Ház: fordulatok. Szerénység. |
Özvegy
férfi: elmélyülés. |
Üzenet: elmélyülés. Szerénység, türelem. |
Vágy: elmélyülés. Mérték. |
Örvendezés: elmélyülés. |
Állandóság. |
Tolvaj: kizökkenések. |
Betegség: kizökkenések. |
Szerető: kizökkenések. Tartózkodás. |
Látogatás: kizökkenések. |
Isten legtöbbször nem tudatosan szüli és mozgatja a lelkeket, hanem lélegzetszerűen, egyszerre többekre hatva ugyanúgy.