Finnugor istenek:
A világegyetem tengelye a világot és a túlvilágot elválasztó
Világhegy vagy a napos-holdas Világfa. Sok szellem rokonszenves,
és amikor árt, nem tudja, hogy mit csinál. De vannak fondorlatos
betegségszellemek, akiket el kell tángálni. De a szintén rossz
természetű Halálatyát tisztelni kell. Ő is az istenek
nemzetségének tagja, ama nemzetségnek, amely egy egek fölött álló,
ősibb világegyetemből származik. Nem csupán a teremtőket kell
szeretni, hanem minél több teremtményét is. Szeretni kell az
állatokat is. Tehát ha másik népet állatok csapatának tartottak,
nem utálták, ha nem harcoltak a kevéske földért. Tehát a
rosszaságot így osztályozták: kényszer vagy tudatlanság kis
rosszasága és aljas szándék nagy rosszasága. Aki nem tudott társas
lény módján viselkedni a zord északon vagy a jégkorszakban, azt
általában hülyének nézték. Nem minden rossz embert és nem minden
rossz szellemet tartottak javíthatatlannak. Ezen túl a növényeket
és az állatokat is szerették.
Erdélyi pantheon.
Örök Földanya örök Égatyával. Gyermekeik:
vén Szélanya vén Éjatyával,
szülő Vízanya szülő Holdatyával,
fiatal Tűzanya Ádámmal,
fiatal Napatya Évával.
A táltosistenek a Tűzanya és a Napatya.
A pantheogramma alapszínrendszerei: zöld-sárga-kék-piros oszlop
és kék-vörös-fehér-sárga oszlop.
Az erdélyi pantheon rekonstruálható a manysi pantheonból, amiről
alább olvashatsz.
A rekonstruáláshoz néprajzi adatokat is fölhasználtam, de azokat
félreértettem. A rekonstrukció helyességének bizonyítéka elvileg Kovács
Margitnak a Párkák című szobra. Tehát
fiatal-fiatlan, szülő-fias, vén-öreg testvérek, akik három időt,
nemzedéket vagy fiatlan-fias-unokás állapotokat jelképeznek. A
mediterrán isten-nemzedékek harcát itt a testvérek alkalmi
civakodásai helyettesítik. A pantheon legfiatalabb tagjai az első
emberek szeretői lehettek. Így eme lehetséges mondában az ősemberi
vérfertőzés kizárható. Végre ismerjük azt a rekonstruált
pantheont, amelyet e könyvben manysi pantheonnak nevezek.
Az erdélyi pantheon népe az erdélyi eredetű jogarhordozók népe,
amelynek jáfetita nemzetségeiből születtek meg a kelta, germán,
szláv és árja népcsoportok és más indoeurópai népek a
kelet-európai pusztán, valamikor az őskor végén. A jogarhordozók
népének e feltételezett nem-jáfetita pantheonja a jáfetita és
balkáni népek hatását mutathatja.
Az erdélyi pantheon elfeledett hősmíthosza a Nap és a Hold
hőseposza. Megmentenek egy leányt, és összevesznek. E mondával
magyarázták meg az emberek egymásnak a Nap és a Hold járását.
Az erdélyi pantheon totemállatai a Tűzanya-ünő és a Napatya-bika
lehettek.
A következő pantheon a manysi pantheon.
Manysi pantheon.
Örök Földanya örök Égatyával.
Gyermekeik:
öreg Vízanya szülő Holdatyával,
fiatal kétnemű Napanya Ádámmal és Évával.
A táltosisten a Napanya.
A pantheogramma alapszínrendszere: kevert. Az ember színe a
fekete.
A manysi pantheon rekonstruálható a Mondák könyvéből.
A manysi pantheonnak két változata volt: az egyikben az Ég eleme a Levegő, a másikban a Tűz. (Vesd össze a korábbi pantheon természetanyáival és fényatyáival. És tudd: az ég főnév eredetileg szégnek hangozhatott és levegőt jelentett.) Az égő-eges pantheont a kínai és nomád állatövből és a Komjáthy István írta Mondák könyvéből rekonstruáltam, de véletlenül a tudományosan nem túl megbízható Kiszely Istvánra alapozva. De a Mondák könyve igazolhat engemet. E könyvben az őselemtisztelet kétféle rendszere keveredik: Lég-Tűz-Föld-Víz és Nap-Ég-Föld-Hold-Víz. A Lég-Tűz-Föld-Víz tagjai: árva égi Levegő Tündérke, égi Szélkirály, földi Csillaganya, égi Kovácskirály, földi Sziklakirály, égi Földanya, földi Tengeristen, égi Vízanya. (Tengeristen neve törökül tengir, ami a török égisten nevére, a Tengrire hasonlít, véletlenül; ezért a tenger királya Kovácskirály.) A Nap-Ég-Föld-Hold-Víz tagjai: égi kétnemű Napkirály, földi Csillaganya, égi Kovácskirály, földi Sziklakirály, égi Földanya, földi Holdanya, égi Szélkirály, földi Tenger, égi Vízanya. A könyvben e kevert rendszer alkotja a földi és égi istennemzetségek rokonságát és szövetségét, amelyek közös ősei: Arany Atyácska és Hajnal Anyácska. A földi nemzetség tagjai: a Völgy, a Hegy, az Eső, a Tenger. A Víz és Föld. Számuk nőies: 4. Az égi nemzetség tagjai: a Nap, a csillagos Ég, a naporcájú kék Ég, a Hold, a Szél. A Nap, a Tűz és a Hold. Számuk férfias: 5. Planétaistenek: Nap, Hold, Szél. E két nemzetség háborúzott, majd békét kötött, és megteremtette a Földön élő Természetet. Ez volt a világ helyreállításának kezdete. Az örökké tartó helyreállítás neve a Terv, eszköze az evolúció és a jellemerősítés. A jellemerősítés az emberek tudatának feladata az emberi lélek belső világában. A jellemek típusai:
(A csillagnevek a Tündér Erzsébet című meséből valók.)
Az öt elemnek megfelelő belső elemek:
Egy kis kínai babonaság kicsit másként: ha Saját elemed a Nap
elem, és a Saját elemed gyenge elem, akkor csinálj magadnak fekete
és fehér Kabalákat. De ha Saját elemed mértéktelenül erős elem,
akkor csinálj piros és sárga Kabalákat. Ha nincsen színes
festéked, akkor a sárga szín helyett pöttyöket rajzolj négyzetre,
a zöld szín helyett négyzethálót rajzolj téglalapra, a piros
helyett függőleges vonalakat rajzolj háromszögre, Ne vegyél
Talizmánt semmilyen gyanús vagy meggyőző alaktól, hanem csinálj,
és imádkozz a Teremtőhöz és a Kabalák lelkéhez, és szúrd meg az
ujjadat, ha nem vagy valóban rosszul egy kis szúrástól. Ez az
áldozatkészség egyik-fajta bizonyítéka a Teremtőnek és az ingyenes
Kabalák lelkének. Lényeg a bátorság vagy a lemondás.
Jó, jó, de mi az Anima és az Animusz és az Árnyék és az Ősvaló?
Az Anima a férfiban lakó női lélek, az Animusz a nőben lakó férfi
lélek, az Árnyék a túlélés és erkölcstelenség férfi lelke az
erkölcsös férfiban, az Árnyék a túlélés és az erkölcstelenség női
lelke az erkölcsös nőben, az Ősvaló az Isten az Isten az égi
szellemben. Az Árnyék az Ősvaló ikre. Az árnyék vétkes lehet.
Utáld a vétket, szeresd a vétkest. Ha túl sokáig utálod
Árnyékodat, kinek létezését ismered vagy nem ismered, akkor mégis
meg kell vele küzdened. Az Árnyék erős segítő, mert vad, az Ősvaló
erős segítő, mert lát, az Anima/Animusz erős segítő, mert belső
társ. Vigyázat! Lehet, hogy velük sem mindig vagy jóban!
Anima/Animusz: általa az alkotó ügyessége. Árnyék: általa a
harcoló ügyessége.
Ősvaló: általa az alkotó ügyessége és a harcoló ügyessége.
Árnyék/Ősvaló: állat-alakja olyan, mint egy totem. De ő nem totem.
A totemek önálló lények, akik lehetnek például állatok, növények,
kövek. Anima/Animusz és Árnyék/Ősvaló: belső változtatásban is
segítenek a tanácsaikkal, vagy lényed valamely munkáló részébe
kért erejükkel. Ha kérsz tanácsot, megérzed szavukat. Ha kérsz egy
kis erőt, valamennyit tudnak adni. Ez belső fejlődéshez jól jöhet.
A jellemfejlődés végén, avagy egy új jellemfejlődés kezdetén, egy
sokadik földi élet után a hetedik égnek és hetedik földnek
tüzében, a legutóbbi földi létet táltosként megélt szellem a
romolhatatlan asztráltestben érkezik örök üdvbe vagy örök
kárhozatba. Így állapodván meg a Világhegynek tetején vagy a
Pokolnak mélyén, ahol örökké olyan kínokat él át, mint háromnapos
beavatásakor, de erősebben és örökkön-örökké. (Ugyanakkor azt
hiszem, hogy ez a fejlődés-elmélet vagy ehhez hasonló inkább a
thrák hitben és Máté Imrénél érhető tetten.)
A manysi pantheon népe Észak-Turán és Délnyugat-Szibéria ugor népe, amelynek utazó fiai Északnyugat-Szibériában megismerték a kiskacsa fekete tavát és a tojásdad sámándobok helyi stílusát, amelyet néhány hímestojás-mintán örökítenek meg máig. Ezt örökíti meg a Dolgán monda Máté Imre közlésében. Szerintem délre Sambhalába, azaz a Tárim-medencébe is költözhettek néhányan, mert valószínűleg nekünk is lehetett kínai eredetű nomád állatövünk. Aztán a Tárim-medence egyik napról a másikra elsivatagosodott. Az itt leírt események egy globális klímaváltozásnak voltak köszönhetőek. Az itt leírt események leírása Michelangelo Naddeo olasz nyugdíjas sztyeppei nyugat-keleti vándorláselméletének kijavítása.
A manysi pantheon elfeledett hősmíthosza a Nap és a Szél
hőseposza. Megmentenek egy leányt, de nem örökre vesznek össze.
Jász pantheon.
Örök Tűzanya az égben. Gyermekei:
Örök Napkirály, örök Holdvitéz, örök kétnemű Eszter,
örök Földanya örök Égatyával az égben,
ősember Targita az égben,
örök Halálatya a tengerben.
A táltosistenek a Napkirály és Eszter, és valószínűleg még Targita
is.
A pantheogramma alapszínrendszerei: piros-sárga-zöld-kék sorok és
vörös-fehér-sárga-kék sorok. Az ember színe a sárga.
A jász pantheon megmagyarázható a levegőeges manysi pantheonból.
Azonos a szittya pantheonnal.
Csak a királyi szittyáknak kellett tisztelniük a Halálatyát.
Minden szittyák főistenei tehát összesen heten vannak, mint minden
más indoeurópai pantheonban. A legfőbb isten a tűz. Ez az árja
tűzkultusz kifejeződése. A Napkirály szittya-jász nevének eredete
bizonytalan, de egy műkedvelő őstörténész (angol nyelvű) honlapján
egy érdekes baklövés/felfedezés olvasható: a http://users.cwnet.com/millenia/scythgod.htm
oldalon. Neve, mint két sumér jövevényszóból alkotott kifejezés,
így a sumér-akkád kultúrkisugárzáshoz lenne köthető. De biztosan a
sumér-akkád kultúrkisugárzáshoz köthető Eszternek, szittya-jász
nevén Argimpaszának kultusza. Ő az ellentétek istene, az egymást
kiegészítő ellentétek megtartója és az egymást kizáró ellentétek
egyesítője. Perzsiában kétnemű emberek ápolták a vele azonosítható
Arti isten kultuszát.
A jász pantheon népei a szittya, a jász, és talán néhány ugor
nemzetség.
A jász pantheon elfeledett táltosmíthosza Targitának Arti általi
beavattatásának táltosmeséje. Ősi feldarabolós-feltámadós
történet, majdnem olyasmi, mint Szibériában, Ausztráliában és a
görögországi Szamothraké szigeten.
Kun pantheon.
Örök-vén Földanya örök-vén Égatyával,
öreg Vízángy öreg Tűzbáttyal (elrontott házasságban),
szülő Holdnővér szülő Szélsűvvel,
fiatal Csillaghúgok,
fiatal Napfivér.
A táltosisten a Napfivér.
A pantheogramma alapszínrendszerei: zöld-piros-kék-sárga tömb és
fehér-kék-vörös-sárga tömb.
A kun pantheonból, melyet Jókai Mór Kecskeméten ismerhetett meg, szerintem megmagyarázható szent Ferenc Naphimnusza. A Naphimnusz rövidítése és átköltése pedig így hangzik:
Földi nemzetség tagjai: Égatya vad Földanyával vagy Halálatya
szelíd Földanyával, akiknek gyermekei a Szél és a Víz. Égi
nemzetség tagjai: Égatya szelíd Földanyával, akiknek gyermekei a
Nap, a Hold, a Tűz és a Csillagok. Testvérünk a Fény, sógorunk az
Élet.
A kun pantheon népei az avar, a magyar és a kun.
A kun pantheon elfeledett hősmíthosza valami Nap-táltosmíthosz.
Bolgár pantheon.
örök Földanya örök Tengeratyával.
Gyermekeik:
szülő-fiatal Napatya Évával, szülő-fiatal Holdanya Ádámmal,
fiatal kétnemű Szélanya örök Tengeratyával.
A táltosistenek a Napatya és a Szélanya.
A pantheogramma alapszínrendszere: kevert. Az ember színe a
fekete.
A bolgár pantheon megérthető a manysi pantheonból, valamint
megismerhető a Ghymes együttes Álombálom
albumából. A bolgár pantheon azonos a paleobalkáni hitvilág egyik
legfontosabb pantheonjával.
A bolgár pantheon változatai: Az égistent, mint Tüzet imádóké, és
az égistent, mint Vizet imádóké. Az ég elemei: Tűz, Víz, Lég. A
Nap eleme a Tűz, a Holdé a Víz, a Szélé a Lég. (A kereszténységben
majd a Szentlélek három eleme.) Eme pantheon a thrák nép orfikus
titkait irányító istenségek pantheonja. Az ő titkaikat vették át a
görögök, akik szerintem hatottak a zsidókra. E titkos-nyilvános
tan egyik kifejezése a görögül írt Tabula Smaragdina 13 pontja:
Itt írhatnék most a fejlődéselméletről, mint idevágó témáról, de
épp az előbb tárgyaltam meg. Ehelyett az eszterláncról és az
isteni szülőgyermekségről írnék egy kicsit. Az eszterlánc a
folytonos és fejlődő teremtés láncolata. Jelképe az
Anya-Atya-Leány szentháromság. Továbbá a Földanya jelképe a Hold,
az Égatya jelképe a Nap és az Ősleány jelképe az Esthajnalcsillag
vagy a Szél. Az isteni szülőgyermekséget ez úgy fejezi ki, hogy
Anya=Leány, Atya=Fiú. A Fiú-Atya anyja a Hold-Szél, A Fiú-Atya
pedig a világ nemzője.
A bolgár pantheon népei a szittya, a thrák és a székelymagyar.
A bolgár pantheon elfeledett hősmíthosza valami Nap-táltosmíthosz
lehetett. E pantheon a török tengrizmusban is jól ismert. E
pantheon kétnemzetséges változata szerint a három királyfi a
Napkiráyfi, a Holdkirályfi és a Csillagkirályfi, közismert
mesehősök. E pantheon kétnemzetséges változata egyben az erdélyi
pantheonnak is másik változata.
Bosnyák pantheon.
Tűzvízanya Napatyával. Gyermekeik:
Földfivér és Holdnővér és Emberfajzat.
A táltosisten az Emberfajzat ideája.
A pantheogramma alapszínrendszere: piros-sárga-fehér-fekete.
A bosnyák pantheon megérthető a Platón görög
filozófus Kratülosz című művének 397c-d szakaszában említett barbár pantheonból. Az
említett pantheon istenei: A Kék Ég és a Csillagos Ég, továbbá a
Földanya, kinek férje az első munkás, és a Holdanya, akinek férje
az első katona, és a Napatya, akinek felesége az első tudós.
A bosnyák pantheont átitatta kereszténységgel a bogumil
eretnekség. (És még a Kabala nevű zsidó ezoterika is?) E
pantheon megismerhető a Jehova Tanúinak Héttorony
újságának Bogumilok novellájából, az interneten is. A
történet a ferences Kelemenről szól, aki a tatárjárás idején
térítgetett türelemmel és szeretettel a bosnyák bogumilok körében.
Közben megismerte a bosnyák isteneket, akiket nem tartott sokra. A
bosnyák pantheon isteneinek szerepköre:
A bosnyák pantheon népei a pelazg és a bosnyák.
A bosnyák pantheon hősmíthoszai Dionüszosz legendája és Jézus
Örömhíre.
A pantheonban valószínűleg nincsen totemállat.
Bábapantheon.
Öreg-örök Bába. Gyermekei:
örök Napkirály,
örök Holdkirály,
örök Szélkirály.
A táltosistenek a Bába és a Napkirály.
A pantheogramma alapszínrendszere: fekete-sárga-fehér-vörös.
A bábapantheon értelmezésével megérthető az észak-balkáni és
Szamothraké szigeti kabir-kultusz. A kultusz megismeréséhez
ajánlott könyv Kerényi Károly Görög
mitológia című könyve. A kabirok félig meddig azonosak a
titánokkal, mert a kabirok és a titánok egyaránt ősi balkáni
óriásistenek. A kabirok anyja a tudósok tudósa.
A titánok a Föld és az Ég gyermekei. Égboltanya Égboltatyával,
Fényanya Fényatyával, Természetanya Természetatyával, Vízanya
Vízatyával, Emlékanya az első tudós apjával, Halálatya az első
elkövető anyjával, Békeanya az első munkás apjával, Háborúatya az
első katona anyjával.
A székely néphit emlékszik az óriásokra, de úgy, mint egy
boszorkány gyerekeire. A székely néphit sok ugor elemet megőrzött
a manicheizmus önkéntes felvétele idején és a kereszténység
kényszerű fölvétele idején is. De akár a thrák vallást is hihették
a székelyek, már akkor, amikor még a Dunántúlon éltek.
A bábapantheon népei a pelazg, a thrák és a magyar.
A bábapantheon elfeledett hősmíthosza az a népmesetípus, amelyben
a vasorrú bába jóságos.
Magyar Adorján pantheonja.
Tündér Ilona Hunor-Magyorral.
A táltosisten Magyor. Hunor-Magyor a Nap és Tündér Ilona a Föld.
A pantheogramma színrendszere: zöld-sárga.
Magyar Adorján pantheonja megérthető az
eddigiekből.
Magyar Adorján ősvallás-irányzatáról nagyon
pontos és valóban türelmes összefoglalót írt a nem túl közkedvelt
Sándor Klára nyelvész a Nyelv és Tudomány
nevű ismeretterjesztő hírportálon. Sándor Klára
írta a Nyelvrokonság és hunhagyomány című könyvet a
Csodaszarvas védelmében. A Nyelv és Tudomány hírportál
elérhetősége: http://www.nyest.hu/.
Magyar Adorján irányzata emlékeztet az egyik
legfontosabb thrák titokra, a Föld, a Nap és az évszakok
kultuszának szent titkára.
Magyar Adorján tanítványa, Tomory
Zsuzsa úgy tárta fel az ősi magyar természetvallás és a
gnosztikus jellegű manicheizmus elegyét, mint a magyar néphit
pogány rétegét.
Magyar Adorján pantheonjának népei a thrák és a magyar.
Magyar Adorján pantheonjának megalkotott vagy
elfeledett hősmíthosza a kétéltű kultúrhősök eredetmíthosza.
Lakóhelyük az Északi-sarkvidék, mint trópusi tenger, melyet a
Kárpátok vesznek körbe. Azt is állítja, hogy a jégkorszakban már
Skandinávia volt északon, és szörnyű hideg lett, amely
nélkülözésre és erőszakra késztette a magas szőkéket, akiket
árjáknak nevez és csóválja a fejét, hogy még mindig erőszakosak.
Magyar Adorján pantheonjának totemállata a Föld-csodaszarvasünő.
Jankovics Marcell pantheonja.
Hókirálynő Esőkirállyal,
Ősz-szépe Kőmorzsolóval,
Tavasz-szépe Vasgyúróval,
Nyár-szépe Fanyűvővel.
Kapanyányi Monyók, aki azonos Esőkirállyal.
A táltosisten Fanyűvő.
A pantheogramma alapszínrendszerei: kék-vörös-fehér-sárga oszlop
és kék-piros-zöld-sárga oszlop.
Jankovics Marcell pantheonja a Fehérlófia
című rajzfilmjéből ismerhető meg:
Jankovics Marcell pantheonjának népe a magyar.
Jankovics Marcell pantheonjának megalkotott
hősmíthosza a Fehérlófia című rajzfilm.
Jankovics Marcell pantheonjának totemállata a Hókirálynő-kanca.
A Tórában azaz Ószövetségben a szombati
pihenés parancsa és a megtérés parancsa egyaránt feltételezi a
családok, állatok, szolgák és vendégek közösségét. Az Ószövetség
prófétai szövegeihez tartozik a feltétlen szeretet parancsa és a
kedves Isten arca, a papi szövegekhez az utálatos túláltalánosítás
parancsa és a haragvó Isten arca. (Én meg utálatosan minden zsidó
papot uszítónak neveztem.) A két szöveghalmazt több helyen
összeforrasztották, például a Tízparancsolatban és a
korai próféták életrajzaiban. A Tórát a Kr. e. 4.
században, a perzsa korszakban írták le, és soha nem módosították
a szövegét, csak bővítették újabb iratokkal. A későbbi próféták
könyvei amúgy még a prófétáknál is későbbiek! E könyvek tele
vannak látványos jelképekkel, jóslataik csak majdnem egyezőek, és
mivel kései könyvek, ezért önmagukhoz képest közeli jövőt
jósoltak, amely jövő nékünk már a múlt, a kereszténység első
terjesztésének kora. E vonulat utolsó könyve az Újszövetségben
olvasható Jelenések könyve. E jóslatok jellege
bizonyítja a szabad akarat létezését, mert Isten
mindent látott, de ama bizonyos jövő még nem nagyon létezett, így
nem volt mit látni. Másrészt az apró vagy jelentős eltérések is
bizonyítják az akaratszabadságot, mert minden alkalommal más volt
látható, nem csupán azért, mert a próféták
szemléletmódjai eltértek, amely eltérés következtében nem
ugyanazokat a dolgokat hitték volna el ugyanolyan erővel. De
Ezékiel utolsó jóslata távoli jövőről szól, ami éppen ezért
félreteljesült, mint egy
én-mostani-véleményem-szerint-állítólagos-világhatalmú és
jelenleg-legalább-félig-szélsőséges Izrael állam, ahol Ábrahám
zsidó és arab fiai összevesztek az örökségükön, ahol amúgy náluk
is régebbi népek élnek ősidők óta, s szerencsére máig
fönnmaradtak, s akik szerencsére már nem áldoznak embert.
De lássuk most inkább a hittant. Az Ószövetség szerint
az istenek a főangyalok, az Elohim-csapat, akik nem hamis emberevő
istenek, és akiknek Egy közös felsőbb személyük van, az ő
teremtőjük: Jahve. Az Újszövetség szerint Jahvét csak az
elsőszülött angyal, a Fiú ismeri. Jahve az Atya, aki férfi-nő, a
Fiú pedig fiú-lány. A benne megvalósult angyalok vagy alsóbb
angyalok az aiónok. A Szentlélek Jahvénak, mint az Atya-Fiúnak
vagy mint a Fiúnak a lélegzete, forrásvize és elmelángja. Az Újszövetség
a thrák titok teljesebb ismerete, mert nem a perzsa uralom alatt
élő/élt kis-ázsiai görögtől származik, hanem a római uralom alatt
élő/élt thrák papoktól származik. Tőlük származik, hisz a
nem-zsidókat téríteni próbáló farizeusok egyike, kis őrlődvén
Jeruzsálem Törvénye és Róma Békéje között, a Dionüszosz-kultuszt
is megismerte, amely görög földön női kultusz, mint Démétér
és Perszephóné kultusza férfi kultusz. Az orfika
szerint az Ég elemei a tűz, víz, lég, melyek a Nap, Hold, Szél
elemei. Így a Nap, a Hold és a Szél az Ég megnyilvánulásai. Az Ég
a Föld fia. A Tűz, Víz, Lég elemek lélek-elemek és
gyermekség-elemek. Születnek és behatolnak. De még egy dolgot
leszögeznék. Az Ószövetség szerint a rossz ember tényleg tudja,
hogy mit csinál, hiszen Ádám és Éva ettek a jó és rossz tudásának
fájáról. (Szerintem is tudja, legalábbis általában.)
Összehasonlítottuk a Szövetségeket, de mi is történt valójában?
Valahogy terjedtek bizonyos hiedelmek, miket a zsidók szerettek,
és talán egy farizeus is besegített, vagy néhány kereskedő. Dionüszosz
jelképe a Szentlélektől fogant Jézus
lett. Az első táltos sastól fogant. Az orfikában a sas helyett Apollón-Napisten
szent madara, a hattyú szerepel, mint Orpheusz
apjának szent madara az Orpheusz-míthosz egyik változatában. A
titkos tanítás szerint Apollón=Dionüszosz.
A hattyút a zsidók a galambbal, mint Jahve szent madarával
helyettesítették. A táltosbeavatás a táltos kínzása, halála,
tanítása, összeszedése és feltámadása.
Testetlen/bomlékony/gyöngébb lelki testének bizonyos részébe, üres
fejébe töltik a titkos tudást. Töltése olyan, mint keresztelés
vagy felkenés. Kínzása erősítés vagy kényszerítés önerősítésre.
Aztán összeszedik vagy önmagát összeszedi. És feltámad, lelkének
testes/örök/erősebb lélekteste lesz, amely férfinőtest,
láthatatlan, halhatatlan. A beavatástól jobb ember lesz, de ha
mégis megromlana, akkor testes lélektestét, az asztráltestet
örökké kínozzák. Ezért is kellhet követni
például Máté evangéliumát.
Máté: |
||||||
Kereszténység. |
||||||
7: |
||||||
4; |
3. |
|||||
Kezdet: |
||||||
születés, |
mészárlás, |
keresztelés, |
kísértés; |
remény, |
hit, |
szeretet. |
Hit: |
||||||
pogány, |
szerző, |
tizenkettők, |
jánososok; |
istenesség, |
ország, |
üldözés. |
Szeretet. |
||||||
hívság, |
hitetlenség, |
beavatás, |
gyermekség; |
gondoskodás, |
farizeusok, |
pogányok. |
Remény: |
||||||
menyegző, |
pokol, |
vég, |
ítélet; |
úrvacsora, |
halál, |
feltámadás. |
Máté=Lévi. |
Máté evangéliuma a zsidóknak íródott, mert sokszor utal
a prófétákra. Máté magát Lévi adószedővel
azonosítja, valamint a mű legelején leszögezi, hogy a fogadott fiú
is fiú. És a gyógyítások egy sűrített felsorolásával utal arra,
hogy a kéz-láb-egyéb-gyógyítások említése sokszor lelki gyógyítást
és javítást jelképez. Az evangélium másik változata a Márk
evangéliuma, amely ugyan minden tekintetben tömörebb, de
részletesebben írja le az epilepsziát, és fő témája a feltámadás
titka, vagyis a pogányokba majdnem ezer évvel azelőtt beolvadt
izraelitákhoz szól. E iratok mintájára írta meg a
már-nem-pogányoknak a már-nem-pogány Lukács a
saját iratát, mint egy alapos nyomozói munka eredményét, miközben
társául szegődött Pál apostolnak, akinek a többi apostollal
ellenben valóban a pogányokat kellett megtérítenie. Most már csak
az a kérdés, hogy kihez szól János evangéliuma?
Bárkihez, aki beavatható, vagyis aki érti és helyesen használja a
Titkot. Aki nem beavatható, az asztráltest nélkül üdvözülhet. A
sokaknak elmondott Titok nincsen megemlítve
János evangéliumában, de sok ráutalás van.
János: |
||||||
Beavatás. |
||||||
7: |
||||||
3; |
4. |
|||||
Hit: |
||||||
születés, |
esküvő, |
újjászületés; |
hitetlenség, |
felkelés, |
kenyér, |
messiás. |
Remény: |
||||||
hűtlenség, |
megvilágosodás, |
pásztor; |
bizonyítás, |
kenet, |
szeretet, |
szentlélek. |
Szeretet: |
||||||
fiú, |
atya, |
hívek; |
fogság, |
kálvária, |
feltámadás, |
jövendölés. |
Író=Jelenéseké. |
Az Atyaisten és az Anyaisten
egymást kiegészítő erők, így ők egységben egyek, egyedül felek. Az
Atyaisten és a Halálisten ikrek, így ők egységben
egyek, egyedül felek. Az előbb megismertetett pantheonok
legtitkosabb istene a Halálisten, akit egyes sztyeppei nomádok
szörnyű alaknak tartanak az állati eredetű fertőzések szörnyűsége
miatt. Őneki, mint a zsidókat felügyelő haragvó istennek lett
felajánlva Jézus, mint engesztelő áldozat mások
régi vétkeiért, míg Barabás, mint véletlen engesztelő áldozat,
föláldozta saját lelkét Azázel-kígyónak, a gyilkos kísértőnek és
fontoskodó vádlónak saját vétkeiért. A Halálistent mindig is
tisztelték a jáfetiták társai és a királyi szittyák és az
obi-ugorok és a szamojédek és a thrák nemesek és az őskeresztények
és a Kabala papjai és a középkori európai templomépítők,
valamint Eliphas Levi szerint a
szabadkőművesek, de köztudottan az anthropozófusok is és még
néhány amerikai indián is és néhány mongol, stb. Minek is e
tisztelet?
Az orfika halálábrázolásáról tudni kell valamit:
Mohamed néhány élménye: gyerekkorában fénylények felvágják és
átkutatják hasát. Az epilepsziás villanások és hasfájás tüneteit
okozó valós esemény látása ájult állapotban. Végső beavatásakor
egy arab vidéken sokáig ismeretlen állat, egy ló, amúgy
táltoskanca Jeruzsálembe viszi, ahol Jákob létráján az égbe
mászik, ahol szívét kivágják és kimossák. Ő, aki jámbor és harcias
volt, Jézus-Messiásnál igazibb Messiás elődjének tartotta magát. A
zsidók szerint Messiásuk hadvezér. Az őskeresztény Messiás a Jézus
jelképezte Dionüszosz-Napfiú, aki szerintük a zsidóknak és
elveszett izraelitáknak Messiása, de a többi népeknek is, aki a
belső lelki harcok általi önuralmat és túlvilági világuralmat
biztosítja. És ő az, aki az Élet fája, kinek gyümölcse szőlő, amit
bárki ehet, aki egyáltalán törekedett a jóra, miközben hitt.
Szóval vallási okokból a zsidók és arabok békéje nem volt tartós, mert gőgösek voltak saját vallásaikra, és amikor összevesztek, elkezdtek rossz dolgokat hinni egymásról, és ki túlságosan megijedt, ki egészen. Tehát nem azért vesztek vesztek össze, mert szeretnek kiskapuzni. De pont a kiskapuzás miatt találta ki Mohamed azt a szabályt, hogy a kereskedő legalább akkor ne csaljon, ha a vevője muszlim, keresztény, zsidó, de még ennyire sem tartották be. Ez a szabály kicsit olyan eset, mint amikor a magyar táltosfiú a népmesében azt hazudja a legyengült sárkányszörnynek, hogy nem vágja le a fejét, de hát ígéretét később becstelenül megszegi, mert nem bízik a sárkányban.
Az iszlám vallást eleinte csak a pogányok között kellett
terjeszteni. A manicheus keresztények a saját önálló, zsidótlan
kereszténységükkel pogánynak számítottak. De ma Magyarországon az
észak-afrikai és délnyugat-ázsiai származású hittérítők intézői
alkalmaznak olyan trükköt, hogy a manicheizmust teljesen eredeti
szittya kereszténységnek mutassák be, holott egy hasonló vallási
rendszere néhány nemzetségnek a manicheizmus mellett vagy hatására
esetleg valóban volt, de nem ugyanaz volt. Azért terjesztik, mert
a manicheus vidékeken gyorsabban terjedt az iszlám. Nekik kell
olyan térség, ahol már van mecset. Egyes arab üzletemberek, de nem
a dolgos tömegek részt vesznek a finnugor rokonság bármilyen valós
vagy vélt formájának tagadásában, amelynek nálunk azért van
hagyománya, mert ama rokonság elméletének kialakulása és fejlődése
megalázóan félreérthető, mert lehet pár gyanús dolog a szokatlan
és csak-látszólag-teljesen-lehangoló, de
éppen-minimum-félig-felvidító tények körül; míg e népek helyzete a
nyugat-európai gépimádó-állatutáló üres gőg elfogadása miatt eleve
félreértett. (Hú, olyan sokan utálták az állatokat, hogy az
állatimádók végre kimondták a véleményüket, ami rohamosan terjed
Európa-szerte és világszerte; és lettek állatkísérlet-ellenző
mozgalmak, amik csak azért nem túl sikeresek, mert az
állatkísérletek nem utálatból, hanem kényszerből történnek, és
nehezen helyettesíthetők.)
Az éghajlatok témáját illetően, a jég hátán halászni kötelezően
életre valóbb, mint pálmafa árnyékában lustán költeni verset. És a
jég hátán élők a természetbarátok, az élhetőbb melegben a
természetutálók. Kétféle vallási felfogás, mert ahol könnyebb
összeveszni egymással, mert bőség van, ott könnyebb kissé puhánnyá
válni, aki rosszabbul bírja az időjárást. A muszlim vallási
felfogásról pedig biztosan tudom, hogy a világvallások
jóhiszemű-rosszhiszemű kétarcúsága a jellemző reá. (De valami szép
közbevetés egyszerűen csak az arab emberekről: közülük sokan el
tudják különíteni egymástól a politikusi felelősséget és a köznépi
felelősséget. Habár elhitethetők, mint a nyugat-európaiak és a
közép-európaiak és mások, és elhitethetők, mint a zsidó vallásúak,
mint a keresztény vallásúak, stb. És náluk is sok vallástalan van,
és náluk is van békés vélemény-többség és veszélyes hangos
vélemény-kisebbség. Mint bárhol máshol a világon. a hangosakat
sokszor túlbecsüljük/lebecsüljük. Sajátunkat és másokét is.
Kevesen mérnek jól, még ha szakértők is. E mérés egyszerre
lehetetlen/lehetséges. Csak semmi hergelő megalázás és nyugalom
ürügyén nemtörődés.)
Most már csak azt említeném a vallások végett, hogy a
manicheizmus a középkori európai keresztény eretnekségre is hatott
valamilyen módon, de nem ez a vallás az egyetlen gyökér, továbbá
elágazása is sokféle lett. A fő eretnekség a bogumilizmus. Jézus a
főmester, akinek tanítását jól ismerte Valentinosz, de kiforgatta
Markión, mert a kereszténység egyik gyökerét, az Ószövetséget
megtagadta, és búskomor gőgjében az egész világot utálta,
elfeledvén, hogy szép dolog is van; ráadásul a tanulást és az
okoskodást túl fontosnak tartotta a kedvességnek és a közéletnek a
rovására. A bogumil eretnekség másik mestere Mani, aki a
sumér-akkád hitvilágot és a perzsa hitvilágot ötvözte a
kereszténységgel és a legalább búskomor markionita életérzéssel.
De része ezen eretnekségnek a thrák orfika is, és esetleg a Kabala
is. E tanokat összefoglalta egy bolgár püspök, Bogumil.
A manicheizmus jóhiszemű és rosszhiszemű tanításairól, valamint a
bogumil eretnekség elágazásairól majd később írok, hogy ezzel
magyarázzak meg néhány jobb és rosszabb dolgot. Vagyis a következő
fejezetben. És ha kell említenem más eddig leírt dolgot is, akkor
azt is megemlítem. De előbb még írok egy alfejezetet arról, hogy
hogyan lehet ismeretlen külföldi adatot legalább félig-meddig
ellenőrizni, amit azzal is szemléltetek, hogy milyen helyzet az,
amikor a magyar adat is külföldi adat.
Kész lett. És hozzáírtam a manysi pantheonhoz, hogy a nemzetségek
közös ősei Arany Atyácska és Hajnal Anyácska. És hozzáírtam a kun
pantheonhoz, hogy a tűz-víz-házasság megromlott.
A tanácsokat itt olvashatod.