Tengriánizmus
A magyar tengriánizmus a tenger nevének vallása olyan helyeken, ahol a tündért még mindig tengrinek (is) mondták. Lás Hinduizmus oldal. Sötétkék színnel kijelölt jegyzetek tőlem.
Hetedhét ösvény a Yotengrit 3.-ból
A valaha BÜÜN-nek nevezett vallás
tanainak vázlata, hittételeinek 49 pontja.
Kezdetben volt az őserő, melyet
őseink megszemélyesítettek, és YOTENGRIT-nek neveztek
.Yotengrit Ős-végtelen-tengert, első istenséget jelent az
ó-altáji Tengri=Isten szóból képeztetve. YOTENGRIT magában
foglalja a világegyetem összerejét, jót és rosszat egyaránt.
- Őseink hitében az Ősenergia a
"kezdet előtt" passzív nyugalomban volt. Az első
moccanás -melyet teremtésmondák színesen előadnak-
jelentette az idők kezdetét, egyben Isten eszmélését, az
intelligencia születését is. A szellemanyag a
mennyiséghez minőséget kapott.
- YOTENGRIT, az osztatlan
istenség saját szellemanyagából teremtetett
szellemlényeket, és szilárddá sűrített szellemanyagából
teremtett "világokat". Lelkes életet még sem tudott
teremteni, és az univerzum, a világegyetem sem volt
stabil, mert egyrészt hiányzott belőle a kiegyensúlyozó
erő, másrészt a negatív, romló erők még az istenségben
voltak.
- A "lelkes teremtéshez"
szükség volt az "egyre javuló minőségre", mai szóval
szelektív evolúcióra, a kétnemű szaporodásra. A kétnemű
szaporodáshoz pedig szükség van az értelem mellé az
érzelemre is. Ehhez az istenségnek meg kellett válni a
benne lévő negatív erőktől.
- Az istenség kivetette,
száműzte magából a rosszat, mindent, ami
megakadályozhatná a folyamatos és egyre tökéletesedő
megtestesülést. Őseink hitében, mivel minden Isten
szellemanyagából van, a teremtés, az evolúció az
istenség permanens testet öltése.
- "Maradék kétharmadból" a
megtisztult istenség megteremtette a férfi-istent, ő
maga meg isten-asszonnyá szineváltozott.
- A dualitás alapja a
nősténység és hímség egyensúlya -a biológiai
praktikáktól a filozófiai szublimátig.
- A sötét erők nem részei a
dualitásnak. Őseink hitében a rosszra nincs szükség
ahhoz, hogy a jót jónak érzékeljük
- Őseink a nő-istent UKKÓ-nak a
férfi-istent GÖNÜZ-nek nevezték, " Ős-földanyának" ,
illetve "szellem-égnek". Ők EGYÜTT az "Öreg-isten" az
új-isten, ó-altáji nevén TENGRI.
- Az istenségben két személy
van, egy nőnemű meg egy hím nemű. Materiálisan és
filozófiailag is. Ők a világörvény, az egymást
stabilizáló ikerörvény mozgatóerői.
- Az Udag-nak ,majd ÁRMÁN-nak
nevezett nevezett "isten Ellensége", más néven SÁTÁN,
kívül van a világörvényen. Nem feltétele a létnek a
fejlődésnek. Kívülálló, ellenséges, rontó, fékező erő.
Teológiailag ő a rosszra csábító.
- Udag eredetileg azon
szellemek egyike, akit még az osztatlan őserő és
intelligencia, Yotengrit teremtetett szétosztással.
Ezért nemtlen. UDAG magához ragadta a jóvá tisztuló
istenség kivetett szellemanyagát (negatív minőségű
kvantumjait), és hatalmas ártó erővé tekeredett. Ám
mivel YOTENGRIT teremtménye , van benne jó minőség is Ez
a az oka hogy ritka az a rossz , melyben valami jó ne
lenne. UDAG vagy ÁRMÁN nem tökéletes a rosszban, de a
teremtő istenek sem a jóban.
- Őseink BÜÜN-nek nevezett
vallása hittételként hirdeti, hogy a szellemanyag,
melynek mennyisége (kvantuma) és minősége ( kvalitása)
van. A szellem-kvantum hittétel értelmében a szellem
osztható, kivonható, összeadható, és minősége rontható,
illetve javítható.
- Mivel minden Isten
szellemanyagából van, az ember is végső soron istenség
része, ezért tud alkotni, teremteni. "Istent" is lehet
teremteni, ha megfelelő minőségű és mennyiségű erőt (
szellemanyagot) tud az egyén "nyalábba rendezni" vagy
egy közösség "összegyalulni", mai szóval koordinálni.
- Az Isten szó szellem-eget
jelent eredetileg, de égi szellem értelemben is
használták. Őseinknél az isten a mai szóhasználat
szentjét is jelentette. Megkülönböztetnek ezért öreg
istent és kisisteneket.
- A népek, nemzetek
védőszellemét is istennek nevezték. Ilyen a Magyarok
Istene.
- A Magyarok Istene eleven
Isten. Őseink saját szellemmennyiségükből erősítették
istenné egy kiváló hős-őst . Ő a közös eszmeiség
kompenzálója és visszavetítője az egyének, valamint a
közösségre.
- Ha egy nép egy másik nép
istenét (védőszellemét) elismeri mindenható urának,
istenének, az aláveteti magát annak a másik népnek.
- A magyarságnak két
oltalmazója van: a Magyarok istene, aki velünk és
érettünk hadakozik, és Boldogasszony anyánk ,aki UKKÓ a
homlokán Holddal ékes, világot átölelő istenasszony
szellemanyagából lépett emberközelbe, oltalmazónkul. Ha
MÁ ősünk szelleméből nőtt istenünk, a magyarok istene
éles szablyánk, sebes nyilunk, akkor Boldogasszony
anyánk védő pajzsunk.
- Oltalmazóink, csak akkor
oltalmaznak minket, ha bízunk bennük és összetartunk. Ne
áskálódj, ne irigykedj! Örülj mások boldogságának,
szerencséjének, sikerének! Még jobban ha nemzetbélid,
annál is jobban, ha ösmerősöd, atyádfia. Boldog sikeres
emberek közt jobb élni, mint nyomottak és nyomorultak
közt. Igazodj a náladnál eszesebbhez, két épkézláb
véleményt pedig jobb egyeztetni! Ez az egyetértés, nem a
lefele igazodás.
- Nő meg férfi, nőstény meg hím
együtt egy egész. Amikor azt mondjuk: Egy egyből kettő,
kettő meg egy emlékezünk hogy egy volt az istenség ,
aztán nővé meg férfivá szineváltozott. Ők egyesültek, s
lőn az egyesülésükből megint egy új láncszem. S ez így
megy tovább. Az ős-sejtést a nő viszi tovább, ő a
tűzhely királynője.
- A családban nincsen egyed
uralkodó. A jó családban egyetértés van. Amilyen a
család olyan a társadalom. A zsarnokság már a családban
kezdődik.
- A nő teste szent. Akit
beenged, az beengedtetett, akit kizár az kizáratott.
- A kéj isteni eredetű. A
szeretkezés ténye sohasem vétek, a mikéntje
már lehet az. Mint mindenben: mindent szabad ami
nem árt másnak. A szeretkezést a szeretet varázsolja
szerelemmé.
- MINDENT SZABAD AMI NEM ÁRT
MÁSNAK. A MÁS nem csak embertársad , hanem az egész
természet. Szent könyveinkben írva vagyon, mire ügyelj,
hogy még véletlenül se vétkezz.
- Alapvető hittétel: Ápold
Lelkedet, gyarapítsd szellemedet, hogy halálodig
megvilágosulj és kiteljesedj! Ne árts, ne
bánts, istápolj segíts!
- A halál nem az élet
ellentéte, hanem a születésé. Két kapu: az egyiken
belépünk a földi életbe a másikon ki, de nem mindegy
hová, milyen állapotba. Ezért csiszolódj tudásodban meg
érzelemben! Mert kollektív megváltás nincs. Saját belsőd
lépcsőfokain juthatsz csak el az üdvözüléshez. Cselekedj
jót! Szívleld meg a javallatokat, tiltásokat!
- Ne irtsál állatot növényt
írmagostul! Ne mérgezz vizeket! Ne halássz ne vadássz
szórakozásból, mert fű, fa, állat mind testvéreid!
Lelkük van, szellemük van, részük van e világból.
Tiszteld az Állatősőket (Totem), akikből véttettél, s
leginkább a lovat, mert ló híján benyelt volna a sivatag
meg a hó!
- Tartsd meg a BAJ háború
törvényeit! Ölj ha elkerülhetetlen, de ne gyilkolj, ne
hurcold el megvert ellenséged családját, ne
erőszakoskodj nőivel!
- Harcban védjed, mentsed
Nőket és gyengéket:
ellenét, sajátod,
foglyodat, bajtársod.
- Jó a sereg, hogyha
élettárs hű marad,
árvák és rokkantak
ellátva el vannak.
- Hont civil is védje,
veszekvés ne legyyen.
Szökött gyermek harcost
Végezni ki nincs jog.
Evakuálás rendje:
- fiatal nők és kisgyerekek,
- nők és gyerekek,
- öregek,
- hadban járatos férfiak.
Ínségben étkezés rendje:
- gyerekek
- betegek és sérültek,
- öregek
- nők
- férfiak
(Jegyzetek a Yotengrit-könyvek nyomán.
E honlap szerkesztője.)
- Aki mást kihasznál embert
eszik részekben. Ne tarts rabszolgát, és böcsüld meg
emberségében cselédedet!
- Munkáltatás és munka mai
fogalomkörbe illesztve tőke és munkaerő nem ellentétes,
ellenséges erők, hanem együtt alkotják a produktivitást.
Nem ők állnak szemben, hanem kettőjükkel áll szemben a
parazitizmus, koronként más-más megjelenési formáiban.
Ma például mint bürokrácia bankokrácia másfelől a
túltermelhető szociális hálózat.
- Mindent szabad ami nem árt
másnak. Az hogy ki mit eszik, iszik, milyen élvezeti
cikkel él, hogyan szeretkezik, miként tervezi családját,
az az ő saját ügye. Semmiképpen nem az államé.
- A nő, akár feleség, akár nem,
szül ha akar, nem szül ha nem akar. Teste lelke saját
tulajdona.
- Jó úton járni nem csak saját
üdvösségünk érdekében fontos, hanem mert az
istenségeknek is fontos, hogy az isteni szellemanyag el
ne kárhozzék (kárba ne vesszék) azáltal, hogy a
rontószellemeket (akit Őseink Ármánnak neveztek)
gyarapítja. Nem mindenki igazodik el azon hogy mi a jó
mi a rossz. Nekik útmutatásra van szükségük. Eza papság
föladata.
Röviden a táltosok szerint: Jó ami használ, rossz ami árt. Ami nem árt, nem használ, se nem rossz, se nem jó.
Tehát a jó egy szubjektív dolog, de van itt még valami: gyűlölet és felelőtlenség nem jók. (Jegyzetek a Yotengrit-könyvek nyomán. E honlap szerkesztője.)
- Egyházra papságra azért van
szükség, hogy értelmezze, tanítsa az igéket, meg azért,
hogy a mindenkori világi hatalom ellenőre legyen.
Ehelyett szokása egy csomó egyháznak ellenőrizni, hogy van-e zsebében egy csomó zsozsó. (E honlap szerkesztője.)
- Aki kormányoz, irányít, az ne
fölülről tiporjon lefele hanem elöl járjon, az emberi
böcsület és tudás példaképeként.
- "Ne imádkozz
látványosan!" – így taníták a nagy bácsák. A
mi hitünk szerint az istenek nem várnak feudális
típusú hódolatot, talpnyalást. Ők nem zsarnokok,
hanem őseink. Ha fohászt sóhajtsz bajodban, enyhületet
küldenek lelkedbe. Hívd ezért UKKÓ nevét
vízzel öntve, csorgatva, meg gabonát. Hívd ezért GÖNÜZ
nevét tűzáldozattal, füstáldozattal. Hívd BOLDOGASSZONY
nevét gyertyalánggal. Hívd a MAGYAROK ISTENÉT öt égtáj
felé zengő dobszóval. Az isten-párt, UKKÓ-t meg GÖNÜZ-t
köszöntsd napkeletkor "káttással" (hosszan elnyújtott,
kiáltó dallam). Ugyanígy, ha a Hold mélyen, az ég alján
vitorlázik.
- "Isten nevét hiába ne
vegyed!" - így tanítják. A szellemeket se háborgasd
hiába, mutatványként ne idézz szellemet!
- Szórakozásból ne "utazz", ne
szállj ki testedből, mert pórul járhatsz!
- Ne ronts, ne átkozz füttyre!
Ne is kívánj rosszat! Csak az irigy embert büntesd, mert
az rohasztó féreg a társadalomban.
- Ha orvos vagy,
természetgyógyász, vagy ilyesféle, pénzt kérhetsz a
betegedtől, mert ez a szakmád, ebből élsz. Ám ha táltos
vagy, aki a szellemek erejével gyógyít, vagy istenre,
szellemekre hivatkozik, nem kérhetsz fizetséget. Csak
elfogadhatsz a jómódútól. A szegénytől el se fogadj
semmit!
- Ha isten fölvitte a dolgodat,
ne tagadd meg, ne feledd el barátaidat! Házastársadat,
szeretődet még annyira se! Ők nem lépcsőfokok, hogy
rajtuk lépkedj fölfelé!
- Bocsáss meg a vétkezőnek!
Annak is, ki visszaélt hatalmával, de ne jutalmazd meg!
- Tanuld meg megkülönböztetni
ellenfelet az ellenségtől!
- Bármit is hirdetsz, ne
hivatkozz Isten akaratára, mert az istenkáromlás. Te nem
tudhatod, Isten mit akar.
- Az ősök hitéhez visszatérni
nem azt jelenti, hogy múltunkból kiiktatunk egy
évezredet. Összhangba kell hoznunk a jelen korral az
elmúlt korokból mindent, ami érték, ami előbbre visz.
- Leginkább
attól óvakodjunk, hogy őseink rugalmas teológiáját,
etikáját és bölcseletét megmerevítsük vagy
elferdítsük. Ennek okáért ügyelnünk kell arra, hogy
Boldogasszony Anyánk Egyházának irányításában,
képviseletében nők méltó számban és módon jelen
legyenek.
- A TAN a lényeg, nem a nevek.
Istent nevezték így, nevezték úgy, de Istennek
nincsen neve. Az ISTEN nem név, hanem fogalom. Nevezzük
tehát Istent Istennek!
- HÉT JAVALLAT:
- Legyen
tartásod, melyért kiállsz!
- Oltalmazd
az oltalmad alá futót!
- Szeresd és kíméld az ég
minden teremtményét, a vágnivaló barmot, az elejtendő
vadat is!
- Legyenek
ünnepnapjaid, melyeken istenekre és ősökre
emlékszel, meg magadba szállsz elmélkedni a világ
folyásán.
- Ne
vidd magaddal sírba tudományod.
- Gondod
legyen házad népére, atyafiságodra, minden KÖZ-re
melynek tagja vagy.
- Törekedj
békére!
- KILENC
TILALOM:
- Ne gyilkolj
- Ne gyújtogass!
- Ne erőszakoskodj!
- Ne hazudj!
- Ne szeretkezz
haszonlesésből!
- Ne vendégeskedj hívatlanul!
- Ne vess ellenkezést
szeretők, házastársak közé se hazug szóval se bajt
keverő igazmondással!
- Ne kívánd és el ne fogadd
zálogul, fizetségül, felebarátod házastársát,
szeretőjét, gyerekét, igavonó barmát, fegyverét,
hajlékát, létszűke földjét!
- Ne sanyargasd a kényedre
kerültet!
Részletek a Máté Imre által szerzett Yotengrit-könyvek 2.
kötetének Isz-Tien vile gen c. fejezetéből
Ez nem az első kötet előbb említett két fejezete, de indulatok fékezésére kitűnően alkalmas. Az említett két fejezet kötete megjelent német nyelven is: Yotengrit 1, erschien 2006, beim
SALON Literatur VERLAG, München.
Istenségről:
Ha a bogáncsra nézöl, a
körtefára, a lóra, vagy a sasmadárra, fölösmered, hogy íme, ez
bogáncs, az körtefa, amaz ló, emez sas. Fölösmered a Különbségek
miatt. Ha azt néznéd, mi Közös bennük, és
mind-valahánnyal miben közösködsz te magad, rádöbennél, hogy
alig van Különbség köztetek. Ez azért van, mert
minden Lét alapja az Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez a
legegyszerűbb számrendszer, minden Lét négygerezdes alapköve,
minden Lét lényege. Kinek-kinek minden porcikájában, minden
vércsöppjében benne van.
Rosszról:
Ármán legfőbb fegyvere a butítás,
a butaság pedig a legveszélyesebb verem, mibe ember eshet -
vagy dönthet, lökhet másokat. Ezért a buta államfő, a buta
hadvezér rosszabb az éles eszű hamisnál. - miképpen a
jóindulatú, buta tanács rosszabb a rosszindulatú, hamis
tanácsnál -, mert burkolata nem ád okot gyanúra,
megfontolatlanabbul követik.
Emberről:
...Aki buta, az böcstelen, mert
képtelen magasabb eszmék átélésére.
Hála érzetére csak nemes lélek képes. Ha egy állat hálásnak
mutatkozik, azért mutatkozik hálásnak, mert nemesebben érez
sok embernél, aki félkész ember.
Állatnak már nem jó, embernek még rossz.
Nem minden ember egyenlő - Isten
előtt annyira sem, mert a szellemvilágban a Szellem értékét
mérik. A Jó Szomszédság értelmében azonban mindenkinek joga
van az egyenlő esélyhez.
Legfontosabb törvény a Jó
szomszédság törvénye: mindent cselekedhetsz, amivel nem ártasz
másnak. Ebben benne foglaltatik, hogy közelséged nyugalmat és
biztonságérzetet nyújtson környezetednek, mert számíthad rád
gondjában-bajában!
Jámbor János:
Akinek fontos, merre keverjék a
kását, rosszul főz.
Nem ölég a nemzetnek kórusban
zengeni a "Talpra magyar"-t. Két lábra kéne állnia négy
helyett.
Jót akarni rosszul károsabb, mint
rosszat akarni.
A bölcs sohasem hiszi magát
bölcsnek. Mások tartják annak.
Aki madárfiókot dob ki fészkéből,
csecsemőt is kidobna bölcsőből, ha nem félné a törvény
szigorát.
Tudós Nagy Ferenc:
Nem éntőlem való, de hirdetem,
mert igaz: "erős család - erős nemzetség, erős nemzetség -
erős had, erős had - erős nemzet." A család pedig akkor
erős,ha nem erőszak tartja össze, hanem egyetértés.
A gyűlölködés megfeketíti a
múltat, szétrombolja a jelent és megmérgezi a jövőt.
Türelmesek legyetek, megértők, megbocsátók és törekedjetek
szeretetre.
A népek, nemzetek akkor
süllyednek mélyre, amikor azt hiszik, mindenek fölött vannak.
Az elvtelen ember minden
mozgáshoz tud csatlakozni, és mindent csúfra visz.
Nevüksembiztos mesterek:
-
Almafából nem lehet lehet szilvát nevelni, szilvafából
sem almát, de mindeniknek nyesésén múlik, hogy minőre
terebélyesedik. Az emberben is hajlama mérvadóbb, de
neveléssel sokat lehet javítani, vagy rontani.
A zab nem teljes értékű árpa, az árpa nem teljes értékű
zab, de teljes értékű gabona mindenik. Ezenképpen a magyar
gyarló németnek, a német magyarnak, a tót ennek is, annak is,
de embernek mindenik megfelelő.
Ne várd el macskádtól házad őrzését, kutyádtól, hogy
egerésszen!
A népek, nemzetek elviselhetősége, vagy elviselhetetlensége
nem különbjeik magatartásán áll vagy bukik, hanem köznépükön.
Egyént és népet egyaránt meg lehet rontani ajnárolással és
ocsulással.
Aki hanyagolja múltat, hanyagoltatik a jövendő által!
A rossz ember lelke is könnyebb halálakor a közömbösénél.
Légy óvatos azzal, aki mindenben igazat ád néked.
Szerelem az ősidőkben
Nőknek: szeretkezés esküvő előtt: mennyire jó foganni és örülni ama férfival. Elvárni szavakat, tetteket, értelmet, érzelmet.
Férfiaknak: Nézd meg az anyját, vedd el a lányát. És mondani, csinálni szép dolgokat. Bátornak lenni szóláshoz, mentéshez.
Férjek, feleségek száma: kényszerhelyzetben, vagy többeket szerető helyzetben. De semmi megcsalás házasságon belül!
Félig hűtlen feleségek: többféle gyereket szülnek, de a hűség fontos.
Ideális házasság: 1 férj, 1 feleség. Háború után kellhet több feleség, mert sok férfi meghalt. A homoszexualitást minden kultúra másként látja. A természetben a hímek túl sok haráct előlegezi meg. A homoszexualitás mellékhatása lehet a pedofília, bár a homoszexualitás önmagában még nem szörnyű.
KÖVETKEZZENEK VERSEK DÚNÁNTÚLI HAGYOMÁNYOK NYOMÁN.
Tengrivers
Dallam:
4/4 mi re do re mí re szün;
4/4 re do la szün do la szo szün;
4/4 la szo mi szo lá szo szün;
4/4 szo mi re szün mi re do szün.
Egyesülés vidám
isteni szülőknek.
Teremtményeknek is.
Így lett ez teremtve.
Korán az anyaság
nem baj, csak van korán.
Kényszer sok abortusz.
Ne kelljen abortusz.
Szabad, mi nem ront mást.
Segítsél, gondozzál!
Egyén, köz és testvér;
Nem önzés, gép, KZ!
Más gondolatának,
szavának, tettének
szabadságát tiszteld!
Mások is tiédet!
Önállón is gondolj,
ne lustulj, be tojj be!
Gondolat, szó és tett
értelmét vizsgáld meg.
Ne gyilkolj, ne lopkodj,
ne hazudj: ne légy rossz!
Ha szükség törvényt bont,
szeretet ne múljon!
Büntetés, bocsátás,
jóvátét fontosak.
Másoknak, magadnak.
Békéért fontosak.
Harcban védjed, mentsed
nőket és gyengéket:
ellenét, sajátod,
foglyodat, bajtársod.
Jó a sereg, hogyha
élettárs hű marad,
árvák és rokkantak
ellátva el vannak.
Hont civil is védje,
veszekvés ne legyen!
Szökött gyermek harcost
végezni ki nincs jog!
Menekvés sorrendje:
kisgyerek s nagy, s öreg.
Ínség tápsorrendje:
utódod s ősöd s te.
Nézd meg az ő anyját,
vedd el a leányát!
Férfi mondjon szépet.
Amit tesz, csak szép-e?
Hűség, bízás, nyíltság,
szeretet, tisztelet.
Zsarnoki házakból
országnak lesz zsarnok.
Brancsnak is van önzés,
de felel csak egyén.
Ne akarjál rosszat,
s ne rosszul jót ne akarj!
Szeretkezés főemlősöknél: örömért is. Ez esetben is: mindent szabad, ami nem árt másnak.
Háborúban menekvéskor a sorrend ez: kisgyerekek fiatal anyákkal, gyerekek anyákkal, öregek, harcos férfiak, akik a korábbi menekülők szoríttatása közben hátrafelé hadakozzanak.
Ínségben a közös étkezés rendje: gyerekek, betegek, nők, férfiak.
Záró vers
Dallam: Ha én rózsa volnék.
Élet
Józan ész, okulás.
Másokra vigyázás:
Erõ szerint vívás.
Magadra is vigyázz.
Munka és ünneplés.
értelem, érzelem.
építsél, kételkedj.
Magad és mást szeress.
Boldog elme az lesz,
ki máson segíthet,
akin más segíthet,
ki tanít, ki enged.
Ami rossz, javítsd meg.
Jó használ, többi nem.
Jó rossz nélkül is jó,
Jó rosszban is lehet.
Fajfenntartó lehet
öröme feleknek.
Párválasztáshoz kell
próbálni, illõ-e.
Jó és okos ember,
bátor férj, bölcs asszony
megértõ, õszinte
szeretõ élete.
De még soktól függhet,
illenek-e össze.
Oly asszony, oly család,
így figyeld meg anyját.
Gyerekjog, felnõttjog,
öregjog, három jog.
Szeretet látassék
felnõttel, gyerekkel.
Nagy testvér kicsire
kis idõt vigyázzon,
ne az legyen vége,
hogy egymást utálják.
összetartó legyen
családban szeretet.
Zsarnokság ne legyen,
mert népen ígyen lesz.
Szabályok
Fontos az elvhûség,
hited van akármi.
Világképek, eszmék,
tudjál is, ne csak higgy.
Hitet ne erõltess,
Tudás is csak hited.
Nézd, hogyan tudsz, hiszel,
Lehet az másképpen.
Vétket okoz önzés,
indulat, tévedés.
Lelked Kozmosz-rész is,
Igyekezz, hogy szépítsd.
Jót akarj, de csak jól,
különben nagyon rossz.
Rosszul jót akarni
rosszabb, mint becsapni.
Rossz tettet ne tegyél,
Jó tettet, azt tegyél.
Tegyél akár kis jót,
de rosszat ne tegyél.
De közönyös se légy,
mert az biz ridegség.
Butított se legyél,
legnagyobb ez veszély.
Senkinek semmijét,
senkijét ne vedd el.
Ne zsarolj, ne sarcolj,
ne alázz, ne gyilkolj.
Hazudást ne szólalj,
se káros igazat.
Soha ne gyújts lánggal
rombolva, pusztítva.
Jó törvény tõled véd,
tégedet baj nem ér.
Békének törvénye
jobb, mint harc törvénye.
Háborúk mind rosszak,
akármit mondanak.
Jóknak szomszédsága
háborút nem akar.
A szabadkőművesség (félig) magyar eredete
Az egész hátralévő életében hű keresztény Comenius rózsakeresztes volt, de nem ezen nyugszik a szabadkőművesség, hanem kevéske közös tételen talán, de talán mégis. A szabadkőművesség egy olyan protestáns polgár ötlete lehet, aki okkultista is volt, protestáns is, habsburgi állmapolgár, és tanult különféle vallású magyar sámánoktól mindenféle dolgokat, és talán volt ismerőse a buzgó kereszténységben megállapodó Comeniusnak. A habsburgok üldözték a protestantizmust, és méltán voltak a leggyűlöltebb család egész Európában. Még egy dolgot le kell szögeznem. A szabadkőművesség ágai közül nem az illuminátus befolyású Grand Orienst tárgyalom meg, amely száműzve a Világegyetem Nagy Építőmesterét, a rombolásból épít újat, hanem az igazi hamisítatlan szabadkőművességet hasonlítom össze az ősi magyar lelkülettel.
Szabadkőműves eszmények. |
Ősmagyar és/vagy modern középkori eszmények. |
Alaptételek. |
Felvilágosodás és hit a Világegyetem Nagy Építőmesterének nevezett legfelsőbb erőben bármilyen vallási alapon. |
Logika és hit az Önmaga anyagából teremtő Istenségben, Főistenben. |
Vallási vitának helye nincs. Politikai vitának helye nincs. |
Vallási intoleranciának helye nincs. Pártoskodásnak helye nincs. |
Szellemi, vallási, politikai állásfoglalás szabadsága. |
Lélek, szó és cselekvés szabadsága. |
Fontosabb jelképek. |
A nyers kő az inas jelképe, a faragott a mesteré. |
Az önjobbításra törekvés a szellemanyag csiszolása. |
A derékszög a körzővel és kettejük között a G betűvel hexagrammát alkotva a Nagy építőmester jelképe. A körző az önfegyelem jelképe, a derékszög a becsületé, a betű közvetlenül a Nagy Építőmesteré. A körző tűz. |
A szenvedélyes tűz elem kínai-magyar erénye a szemérem. A hexagramma a nemek egyesülésének pogány szerelmi jelképe. Az eszközök kiegészítik egymást. Az önfegyelem és a becsület együtt visznek előbbre. A nemek kiegészítik egymást. A dolgok egymásra vannak utalva. A falloszvég jelképe a kör, a méh-vulva jelképe a rombusz. |
A tagfelvételi szavazás igen szavazatait fehér gömbök jelképezik, a nem szavazatokat fekete kockák. Az igen/nem jelentések manicheus hatások, nem őshitűek. |
Vesd össze akő finomodásával és a szellemanyaggal, illetve a körrel és a rombusszal. |
3+3 fontosabb hasonlóság. Mint szabadkőműves-illuminátus 33, csak 3+3.